Precious Fridays – Goede Vrijdagen

 You are so beautiful to me  ~
Omdat ik met mijn snoet in de zon zit kan ik niet zien of de foto die ik upload kwalitatief genoeg in orde is. Een sfeerfoto zullen we dus maar zeggen.
Ik prijs me enorm gelukkig met waar ik ben op deze Uitzonderlijk Goede Vrijdag:

Het is Lunchtijd bij de Rauthalm, een onvervalste SkiHut, met vele ouderwetse skihits die langskomen…  Du Spanish …heim?? of zoiets is now playing. Wij zitten er al een tijdje, te lezen en te puzzelelen, en vooral van de zon te genieten. Ondertussen loopt het terras vol.

RauthAlm Solden

Lunchtime oder Apre Ski?

Rauth Alm – Sölden

Het is een plek waar mijn vader, net als een groot gedeelte van mijn familie, al jaren op ski-vakantie komt. Voor mij is het geloof  ik de derde keer.
De eerste keer toen ik in Turkije woonde en hier met de hele familie mijn verjaardag en kerst kwam vieren. Dat moet in 1993 geweest zijn omdat mijn zoon, toen – tje, hier leerde lopen en zich maar net op de slee in evenwicht kon houden.
De tweede keer was zo’n tien, elf jaar later, ook weer met de hele familie. Ik, net als mijn broer, inmiddels alweer jaren met een andere partner, wat neefjes en nichten erbij en een, veel grotere, toen snowboardende zoon.
Mijn relatie stond op knappen, de sfeer was af en toe om te snijden en ik viel structureel in slaap met Stephen Fry op mijn kop, die mij iedere avond met geruststellende aanwezigheid Harry Potter voorlas. Wat sliep ik daar voortreffelijk op. Geweldig!

Bobby McGee komt nu loud and clear door de speakers,  -Janis Joplin zingt:  Freedom is just another word for nothing left to loose…  hoe toepasselijk…

Je kwam hier als gast maar gaat weg als vriend

Dit is de skihut waar mijn vader Onkle John genoemd wordt, hij geholpen wordt met het aantrekken van zijn skischoenen, en de foto waarop hij samen met de eigenaar staat, boven zijn favotiete tafel hangt.
Gisteravond aten we daar verrukkelijke forel en werden schromelijk verwend, na op de parkeerplaats al tegemoetgelopen te zijn met een likeurtje als welkomsdrank.

We zijn hier om zijn caravan te halen, door hem achtergelaten nadat hij omvergeskied was, zo ongeveer een maand terug.
Gisteravond en nu ook weer af en toe, schoot ik even vol. Bakken vol herinneringen zitten overal verscholen om mij, meest liefddevol en zacht, te bespringen… “from a distance… God is watching us from a distance” – ik geloof van Bette Midler…

Een tweet tussendoor van een vriend die iedere zondag een uurtje fantastische muziek voorbij laat komen op twitter tijdens de #popmeditatie, en komende (Paas) zondag is mijn special aan de beurt.

Een vriendin tweet..

en werkelijk, ik heb er vandaag al vijf gelezen… I love syncronicity en voel me zeer gezegend…met zoveel goede dierbare vrienden, vriendinnen, familie…en met een waarlijk goede vrijdag.
De muziek speelt: “You are so beautiful to me”… en terwijl ik m opzoek op youtube begint die daaronder te spelen.
Een superfijne dag toegewenst!


4 reacties on “Precious Fridays – Goede Vrijdagen”

  1. Annemieke schreef:

    Super dat je van n échte goede vrijdag kunt genieten…wens je ook nog vele goede dagen als vervolg. Zonnetje….mmmm…vitamientjes….blije straaltjes in t lijf…hart en ziel gniffelen samen om n binnenpretje. Liefs.

  2. jjvoerman schreef:

    geniet to in je tenen! dus daar gingen al die kilometers naar toe! top of the world. En doe de groeten aan Otzi.


Plaats een reactie