dus alles is muziek….

Fijne plekjes in huis Here comes the rain again ~>

Muziek drukt dat uit wat niet gezegd kan worden maar waarover niet gezwegen kan worden.
Victor Hugo

Vandaag was een dagje van door mijn oude blog serie van 80 deuren verder heenspitten om te checken of alle linkjes van de Playlist nog klopten.
Dat dat niet het geval was, kwam met name tot uiting bij de link naar This is a men’s world door  Walon en Caro Emmerald  die doorverwees naar deze interesante website #not 

Nu moe en tevreden want het klusje liet niet alleen al lang op zich wachten, het gaf ook in vogelvlucht aan hoeveel er ten goede verandert is de afgelopen maanden.

Rest nog mijn blog top drie te vermelden waar ik vanmorgen met veel genoegen in gelezen, gekeken en naar geluisterd heb

1) Zonder woorden door Sonja Broekhuizen. Prachtig en raakte me zeer,  over het principe van taal in relaties en elkaar niet kunnen noch hoeven verstaan met woorden. Wat een prachtige uitdaging voor wie het aandurft. Wat langduriger ophouden met praten en zonder woorden communiceren.

For the heart is all the substance,
The speech an accident.
~Rumi

2) De popmeditatie van Steven Gort, vandaag over filmmuziek. Erg prettig geschreven met oude bekenden en nieuwe must-listens en must-sees.

3) Life of the Lovely  blog van Khadija Abarou, een jonge meid met enorm veel pit en een schrijfstijl om te zoenen. Ik leerde haar kennen via haar post Vrij:

Welkom op mijn online paradepaardje. Ik ben een koffieholic, ren erop los en ik blog! Over het leven, de liefde, het leed, lifestyle en muchos more! Ga jij maar eens op ontdekkingsreis…

Pomgranate from Turkey 21ste dag alweer

Tussendoor doen we gewoon allemaal nog steeds rete gezond met eten omdat de detox in de maand is en zelfs de visite wilde ook wel even proeven.
 Neeflief was heel beleefd, nam twee slokjes en zei: het smaakt ‘bijzonder’. De rest was voor zijn mams die zorgvuldig de bereiding gadesloeg en het recept mee naar huis nam.

Nu is het tijd om de bank op te zoeken en wat van dat Goddelijke Rode Goud te proeven terwijl het geluid van de regen zachtjes hoorbaar is….

PS: Een deel van de playlist 80 deuren verder staat ook hier op Spotyfy   Met dank aan Geert.

Maak alles in je tot een oor,
elk atoom van je wezen,
en je zult op elk moment horen
wat de Bron je toefluistert…

~ Rumi

Meer voeding voor een hongerende ziel…. 


7 reacties on “dus alles is muziek….”

  1. petepel zegt:

    Vorige week deed ik iemand een muziekbon toekomen met de volgende quote van Aldous Huxly: “After silence, that which comes nearest to expressing the inexpressible is music.”
    Daar moest ik meteen aan denken bij jouw inleiding met Victor Hugo.

    P.S.: die drankjes zien er ‘bijzonder’ uit. Kan me voorstellen dat ze ook zo smaken…

    • Leuk hoor, die Huxley was ook echt een wijze man.
      ..en de drankjes… ik heb echt geen enkele moeite maar in dat geval zeggen ze moet je de eerste slok met je ogen dicht nemen, het oog vertroebelt de waarneming door de aannames die gelijk in de hersenen ontstaan… leuk proefje😉
      Dank voor je comment en fijne dag!

  2. […] deze blog werd in in de blog ‘Dus alles is muziek…’ van Carolien Geurtsen verwezen en ze schreef er het volgende […]

  3. Dankjewel: ik voel mij vereerd te worden vernoemd in jouw blog! Dat stukje tekst heb ik, voorzien van de link naar deze blog, onder mijn blog geplaatst. Het raakt mij om te lezen dat de dingen die ik vanuit mijn hart schrijf anderen raken . . .

  4. […] ik bewonderen en in haar top 3 op nummer 1 staat  . . . ! Naar deze blog werd in in de blog ‘Dus alles is muziek…’ van Carolien Geurtsen verwezen en ze schreef er het volgende […]

  5. […] ik bewonderen en in haar top 3 op nummer 1 staat  . . . ! Naar deze blog werd in in de blog ‘Dus alles is muziek…’ van Carolien Geurtsen verwezen en ze schreef er het volgende […]


Geef een reactie

