Op verzoek: Vorige levens

Graspresso

Graspresso, dat dan weer wel

Ik heb een pestpokke dag vandaag, dat zet gelijk de toon. Ik mag die woorden geeneens gebruiken van mezelf. Heilig boontje denk ik nog.
Wel twee woorden die gelijk een oud en grijs verleden met zich meebrengen van middeleeuwen, stinkende straatjes en mensen die mensen afwijzen omdat ze misschien die enge ziekte hebben etc. What else is new?
Boeiend vind ik het, ronduit boeiende materie. Vorige levens… En ook dat ik zo níet in de stemming ben om er afgestemd over te schrijve, zodanig dat ik denk: ‘Moet ik het dan wel doen’, maar Hey, that’s the deal: Vrij Schrijven op verzoek en doorgaan totdat het klaar is, dus wie weet hoe lang dit stuk wordt.

Weerstand en Chaos

Het is natuurlijk ook niet voor niets, een dag met weerstand waarin eerst de mobiel zich afsluit  – vanwege alsdat er een niet betaalde rekening zou zijn. Wat niet klopt, maar dat kan ik niet zo goed communiceren want de lijn is dood.
En waar ik vanmorgen vroeg nog met mijn paps (wat een stom woord, gebruik ik anders nooit, zegt de innerlijkke criticus –  maar pa dekt het ook niet en vader kwam ik even niet op ) on the line was, liet die het er aan het begin van de middag ook bij zitten.

Nu ben ik net bezig met de hoeveelheid straling die het huis in of uit straalt en had vannacht voor het eerst sinds ik hier woon de wifi uitgezet met in gedachte dat dat mogelijk bijna zeker beter voor me is. Prompt wijzen alle signalen in dezelfde richting van dit onderzoek. Onbereikbaar, natuurlijk niet helemaal, maar daardoor heb ik mijn wandeling laten schieten, gelukkig liet mijn hielspoor van zich voelen, ik was kortom gekluistert aan de beeldbuis van de laptop.
Want nee, slapen kon ik niet en ik ben nog nooit zo afgeweken van mijn dagelijks programma en intenties als vandaag. Zo’n miniscuul transparant papiertje wat ik zo nodig goed op moest bergen, mijn nieuwe pincode, was zoek. De papieren chaos is compleet.
Het is kortom een zooitje. Maar ik heb van de suiker af kunnen blijven en dat stemt zeer tevreden.

Oersoep hier oersoep daar

Wat mij op het volgende brengt: energie  is een vreemd goedje, en de werking ervan vooralsnog niet helemaal naar ieders tevredenheid wetenschappelijk verklaard. Fenomenen worden langzamerhand wel meer en meer uitgeplozen en uitlegbaar, snapbaar ook voor de linkerhersenhelft georienteerde medemens.

http://allesoversterrenkunde.nl/

Ik zeg maar zo: we leven en we zijn één grote pan, klomp, kluit, veld van energie, eigenlijk noem ik het zelf altijd een soep van licht, met voor de goede verstaander, ziener, hoorder, allerlei herkenbare vormen, onder andere de vorm Mens.
Logischerwijze herkennen wij vooral onze eigen soort en andere gematerialiseerde energieveldjes met ongeveer dezelfde trilling, *alles heeft een trilling, maar er is veel meer boven hemel en aarde, Horatiu,s dan wij bevroeden kunnen.

Mijn grootste verbazing is altijd hoe ik zelf van een volkomen ongelovig atheistische Thomas tot een vrij vergaand welliswaar aards maar toch esotherisch spiri typje ben opgedroogd.
Ik geloof niet in vorige levens en leven erna erboven of eronder, ik weet dat het zo is, dat we bestaan bij gratie van bewustzijn en intentie van bewustzijn, geest zo je wilt, om te materialiseren op deze aardklomp mede omdát we vergeten zijn hoeveel pijn alles ook weer doet, hoe gefrustreerd, verdrietig, eenzaam en ongelukkig we kunnen worden.
Het is net als met dat fenomeen geboorte geven zelf… Als je in de verloskamer ligt, schreeuw je het ook uit, een ongearticuleerde variant op: “O God waarom heeft Gij mij verlaten?”, en dan wil je echt never nooit meer zwanger worden. De mannen die erbij durven zijn, vinden negen van de tien keer het ook té afschuwelijk om zich voor te stellen dat ze daar zelf zouden liggen baren…

Terug naar de speeltuin

…en dan, door de endorfientjes, bindingshormonen en naar ik zeker weet volle teugen liefde en bedoeling, is dat leed heel vaak vroeger of later weer vergeten en komen er nog talloze broertjes of zusjes bij.
En dat is mijns inziens dus niet alleen maar omdat ‘behoud van de soort’ gegarandeert moet worden, maar omdat er blubjes bewustzijn staan te trappelen om weer bij jou of hem te mogen zijn en het een en ander wat nog niet klaar was nog even flink uit te stukken…
Het enige kleine detail is dat we ons wel in het klompje cellen moeten wurmen met dat grooote bewustzijn, of laat ik zeggen ons bewustzijn aan dat klompje cellen moeten verbinden, en een flink gedeelte van de boodschap en intentie boven moeten laten omdat er simpelweg geen plek voor is (om over dat boven nog maar niet te spreken, want dat bestaat natuurlijk al helemaal niet)
En de overblijfselen van dat bewustzijn sluimeren onderweg aardig in, anders zou je niet al die uren kunnen slapen die nodig zijn om groter te groeien en met je nulde al achter het behang gewenst worden.
Dan is het vervolg maar helemaal afhankelijk van waar je geboren wordt, hoeveel bewustzijn er in je omgeving is, of je nog een beetje contact gaat herstellen in de loop van je leven met dat diepere bewustzijn, dat weten,  je intuitie, of dat je het houdt bij de uiterlijke vorm: ik geloof in wat ik vast kan pakken…

Op het gevaar af lezers te verliezen, zeg ik hier Amen, want dit was een typisch staaltje Vrij Schrijven, zonder zelf-censuur,  – vingers op de toetsenborden laten kletteren en straks alleen naar de interpunctie kijken, wat speelfouten eruit en thats it. Alles verder geoorloofd en voor mij dus ook een verrassing.

Zin om te kleuren

Dank voor het thema Marianne Notschaele – den Boer, schrijfster en reincarnatie therapeute 😉
Met de toepasselijke twitternaam, hoe kan het ook anders ‘Vorige Levens’, je hebt me aardig uit mijn tent gelokt en het siert je. Dan heb ik bij deze ook mijn Favo Dagblogger en Tweep genoteerd.
Om te gaan lezen en volgen!
Maar nu eerst fijne muziek en een mandala maken, mijn nieuwe vorm van mediteren. En zie daar, ik sta op het punt de publiceer knop in te drukken en de lijnen zijn weer open…

Voor de vol-ledigheid zal ik er nog wel even een paar linkjes bijzoeken en zeer zeker niet om bovenstaande te nuanceren of te ontkrachten.
Alles is liefde
Om de dooie dood niet
Doodgewoon weer augustus
Ontspannen tijdens Duende 
Spreekbuis over Hans Stolp 
Alles over sterrenkunde / Govert Schilling gelooft volgens mij niet in vorige levens maar verspreid wel de pracht van het universum.
Pim van Lommel over hersenen en bewustzijn

en dinsdag in Koppen± Bijna / dood ervaringen


6 reacties on “Op verzoek: Vorige levens”

  1. Dat trek ik niet om daar een reactieblog op te schrijven…ga ik helemaal de zweverij in. Mens wat een energie in die blogpost….schrijf je jezelf dan weer blij?

  2. henk038 zegt:

    Persoonlijk heb ik meestal wat moeite met lange blogs. Ligt aan mij. Zou je ze af en toe (voor mij?) in tweeën kunnen knippen Carolien? :))

    Henk

    • Deze is ook wel extreem lang geworden Henk, ik heb mezelf voor deze keer niet gecensureerd daarin maar neem je verzoek zeker ter harte. Het is meer een kort verhaal geworden.
      En de laatse tijd rekt het weer uit – Ik ga weer mikken op 600 max woorden.😉
      Voor jou, ook voor andern en voor meze;f dus ook. leesbaarheid bevorderen – spanningsboog….knapt t lijntje..

      Fijne avond en dankl
      Carolien

  3. […] Caroline Geurtsen, die in haar blog vrij schrijft. Dat is ook wat ik hierboven heb […]

  4. Impa zegt:

    Ik ben ook een groot voorstander van zorgvuldig gebalanceerde en bondig geformuleerde blogstukjes, maar deze keer had je me toch te pakken. Hij leest als een treintje, hoor! Lang of niet. Een lekker ritje holderdebolder mee met Carolien en aan het einde van de rit ademloos en een beetje draaierig weer uitstappen. Fijn!
    (En kom maar op met meer van dat thema)


Geef een reactie

