oud nieuw speelgoed – video

zweetdruppels vooraf Wou op de fiets ~

Ooit op de Academie voor Expressie door Woord en Gebaar, zoals de Hoogeschool voor de Kunsten in Utrecht toen nog heette, heb ik een jaartje film en geluid gedaan.
Daar is niet echt veel van blijven hangen, maar toen ik vanmorgen de foto’s van de kookdag afgelopen vrijdag  met de mail door wilde spelen aan de desbetreffende koksmaatjes en de chef-kok, heb ik toch even gegoogled op online slideshow en vandaaruit is het volgende geboren:

en ja, het Feest der Verlangens zelf was ook leuk

Ik vond het een heerlijke bezigheid, zowel het met een groepje mensen koken voor 500 personen, als de foto’s en de compilatie maken. En waar ik mijn hand al niet omdraaide om voor 10 á 15 mensen te koken, durf ik nu ook wel aan om daar een 0 achter te zetten, dus wie weet waar het heen wil in mij…

Feest der Verlangens - 31 maart 2012Al die prachtig of eenvoudig uitgedoste mensen op het feest moesten lang in de rij staan voor het lekkers wat wij hadden gebrouwen. Gelukkig waren er vanaf het begin meerdere intieme en uitbundige optredens om dat dragelijk te maken.
Ook heb ik samen met 500 mensen in gedimt licht tijdens Earth Hour de Gayatri Mantra gezongen, één van mijn meest favoriete matra’s waarbij je in het sanskriet in voortdurende herhaling een lied voor anderen, voor de wereld, zingt, voor verlichting van de zorgen en een gemakkelijker, liefdevoller leven. Dat klinkt een beetje zweverig en dat is het ook, want je raakt door de langdurige herhaling in een soort van roes. Net trance dansen maar dan anders😉
Het licht mocht niet helemáál uit van de brandweer, maar dit was ook al spectaculair.
Tussendoor een ongelofelijk lekkere schouder- en hoofd massage gehad, en natuurlijk zelf ook heerlijk gegeten en gedanst.
Bijkletsen met tantra maatje Tenslotte op de fiets en thuis bij een kopje jasmijnthee nog verder nagekletst met het oud tantra maatje waar ik logeerde. We realiseerden ons dat het alweer 8 jaar geleden was dat we samen de jaartraining deden: iedere 6 weken een week van soms 9 dagen samen met een grote groep gemotiveerde vrouwen en mannen soul-searching en communicatie training in de bossen bij Havelte, een geweldige tijd.

Spring maar achterop

Ondertussen heb ik tijdens dit weekend-uitstapje ook het avontuur van fietsen met de trein ervaren.
Het kostte me de nodige zweetdruppels vooraf toen ik me probeerde voor te stellen hoe dat dan gaat, met je fiets in en uit de trein, van het ene perron naar het andere, met een trapgoot, lift of roltrap, wat mag wel en niet, wel of niet door een stationshal. Van die dingen.
Maar nadat ik  het nodige * durf te vragen* via Twitter en Facebook op mensen afgevuurt had, dorst ik het aan en viel het gelukkig alles mee. Veel gevraagde en ongevraagde hulp en rustige, lege treinen deden het. Maar één lift deed het niet, en op één trein wist zelfs de conducteur niet waar de fietsen mochten staan. Alleen wel duur, dus de volgende keer een NS fiets huren om ’s nachts na een feest door Amsterdam te rijden naar mijn logeer adres.



Geef een reactie

