SaturdaY LIGHT fEVER

Music Saves lifes Aquinox Music Saturday Night ~ Zolang als ik me kan herinneren zijn de zaterdagen het best, het leukst, het meest speciaal, het lichtvoetigst.
Nadat dat een tijdje minder uitgesproken het geval is geweest, ben ik blij te kunnen constateren dat zowel ikzelf als de zaterdag zijn of haar flow terugheeft. Een extra wakkerte, extra energie, een extra glans over de dingen, en net wat meer moed om aan te pakken wat er nog ligt, of nieuwe plannen. Als het al tussen de oren zit, lekker laten zitten.
Een zaterdag lui houden is hierdoor een moelijke opgave…. Go with the Flow is dan de beste medicijn. Dus vanmorgen voor het eerst sinds honderd jaar een flink stuk hardgelopen. Niet gewandeld of zelfs snelgewandeld, nee. Ook nog geen echt renners-rennen,ik geloof dat je het joggen zou kunnen noemen, ware het niet dat ik dat een rotwoord vind.

Blote armen en met muziek op de kop. Coldplay. Eerst Fix you en daarna Viva la Vida, van oud naar nieuw rennen…
Teruggekomen gelijk door naar de Vershof, ons groente- en fruit paradijs op de vierkante meter van de Houtense aarde.
Wilde spinazie gehaald, komkommer, goudrenetten en bleekselderij, om er volgens een overheerlijke – ja echt – smoothie te maken.
Nog een advocado erbij voor de echte smoothness en Man man, wat geeft dat een bak energie. * Ik lijk wel zo iemand uit een reclameboodschap*.

Marathon van het een of ander

De neiging om overmoedig te worden is structureel aanwezig, zo gaf ik me zonet bijna op voor een 5km loop voor een goed doel in mei.
De inschrijvingstermijn was al verlopen maar anders had ik het zeker gedaan. Het streven ligt voor de deur en de eerste voetstappen zijn gezet. Zin om door te gaan nu.  Een van de dingen op mijn Bucketlist is ten slotte om de Camino te lopen en daar heb ik een extra goede conditie voor nodig. Ik hoop volgend jaar nadat de wereld vergaan is, bij te dragen aan het creeeren van een nieuwe, en daar vormen dit soort hartsvervullende uitdagingen een belangrijk onderdeel van. Grenzen verleggen zal hoe dan ook voor meer mensen de opdracht worden, anders gaan we het niet redden met elkander.

Het is nu een beetje frisjes aan het worden met open raam, maar te leuk om ‘m te sluiten, alle geroezemoes wat naar binnen dringt.
‘Dit heeft wel een groot truttigheidsgehalte’, bemoeit een stemmetje er zich mee, maar ik kan er gewoon niet over uit hoe ik geniet…. Ik vermoed dat alleen mensen die zlef ook in een diep dal gezeten hebben, dat kunnen navoelen. Vanmorgen stond ik van puur genot te huilen onder de douche, diep geraakt door alles wat ik ervaar en hoe ik intens geniet, van mezelf, van het huis, de mooie dagen, mijn familie en vrienden en vriendinnen.

3CDHeavenly Friendships

Gistermiddag laat naar Amsterdam vertrokken op weg naar de afterparty van de Zwarte Lijst die ik toch wel zo’n 100 uur geluisterd heb de afgelopen week. Afgesproken met een vriendin, naderden wij al dwalend elkaar en het einddoel, de Westerunie. Het terrein van de Westergasfabriekis vrij uitgebreid. Het gebouw stond nog steeds waar ik dacht dat het was, maar het was een flink endje tippelen vanaf de bushalte en de orientatiemogelijkheden waren niet zo optimaal als anders: de grote kermis stond ertussen. Heerlijk genoten van elkaars gezelschap, ongedwongen samenzijn, witte wijn, lekkere hapjes en puike Jazz en Soul muziek. Allemaal nummers die de afgelopen week voorbij waren gekomen op de radio. Nu  uitgevoerd door Nederlandse artiesten zoals o.a. Mathilde Santink die zelf ook zalig stond te swingen tijdens haar optreden. En vandaag lag de gewonnen driedubbel CD in de brievenbus!
Nu klinkt van boven ook muziek, van een geheel andere orde maar even aanstekelijk.
De DJ in the House is aan het warmdraaien voor vanavond, dan staat hij in de finale van de Cultuurnacht Houten. Als de jury en het publiek van vorige week een graadmeter waren, dan heeft hij een grote kans om vannacht met de hoofdprijs naar huis te komen. Swingen wordt het sowieso.
Het is absoluut langer licht, en de zomertijd is nog geen eens begonnen, waar moet dat heen?


2 reacties on “SaturdaY LIGHT fEVER”

  1. jjvoerman zegt:

    🙂 (en zonder gemene link, helemaal fijn)

    enjoy!


Geef een reactie

