Wie heeft er makkelijk praten

wat ik zie als ik gedronken heb...Come on ~
Terwijl ik met volle teugen van het weer, de zon, mijn stemming en vermogen om weer te genieten genoot en net wat extreem ongewone foto’s voor mijn deur had geschoten, kwam er de volgende tweet langs:

“Mensen die met dit weer overal ‘genieten!!!’ achter zetten, moeten dringend hun leven een beetje spannender maken. Come on zeg”.

Interessant advies en ook een flink oordeel en ik trok me dat – zo zonder al die eeltlaagjes op mijn ziel, best wel aan, ook al is het vanuit allerlei perspectief vast heel voorstelbaar. Los daarvan staat het iedereen natuurlijk vrij om zijn of haar mening te ventileren.

Het riep hoe dan ook het het volgende in mij op: ‘Ik hoef mijn leven niet spannender te maken dan het is, ik ben blij dat ik in een beetje rustiger vaarwater ben, en van zoiets simpels als het weer kán genieten’. Dus ik had het toch even nodig om te schrijven:

“Heerlijk om van zoiets voor de hand liggends als de zon op je huid en de temperatuur te kunnen genieten #noneedtobeasnob “.

me tevens realiserend dat ik lekker in de reactiviteit geschoten was en desalniettemin het wel best vond zo, want zo waar als een klontje, eh.. zo klaar als een klontje.

Ik moet het net als menig ander hebben van eenvoudige of iets meer exquise genoegens die weinig of niets mogen kosten maar gun het natuurlijk een ieder om een extreem spannend en thrilling lifestyle te hebben en de kicks uit ‘bijzondere’ dingen te krijgen. Ik gun ze ook helemaal om neer te mogen kijken op de mindere goden onder ons.
Genieten van die stralende lichtheid die er onmiddelijk op straat en in mezelf te merken is als rokjesdag zich vermenigvuldigd tot de dagen die volgen, ís natuurlijk ook een beetje minderwaardig. Net als ’s nachts naar de Zwarte Lijst luisteren en liggen te genieten in mijn bed, net als van de voorpret om kaarten gescored te hebben voor de Afterparty vrijdagavond en zeer wel mogelijk te gaan genieten van lekkere muziek in fijn gezelschap. Geen zon dan, dat dan weer niet, maar het wordt vast wel een béétje spannend.

 



5 reacties on “Wie heeft er makkelijk praten”

  1. fotofietsen zegt:

    Raak!
    Genieten heeft niks te maken met spannend.
    Ware levenskunst is het juist als je kunt genieten van de gewone en eenvoudige dingen.
    En wat heb ik vandaag gedaan? Genoten van de zwarte lijst en het mooie weer🙂

  2. itsanoushka zegt:

    Gelijk heb je! Mensen die andere niet kunnen laten genieten, eigenlijk heel zielig…voor hun..

  3. Ach ja, sommige mensen creeeren spanning om te genieten. Er zijn mensen die kopen genot. Anderen hebben van genieten zelf een levenskunst gemaakt. Hoe dan ook…. do it your way….!

  4. jjvoerman zegt:

    mensen die dat soort zure tweets versturen hoeven van mij helemaal niks. Maar ik luister ook niet naar ze.


Geef een reactie

