vastberaden de spiegel in #PHOT deel 4

Body Business - 20 maart 2012 Photo © Carolien Geurtsen
Godinnelijk Weer, schreef ik vanmorgen.
Het is echt genieten geblazen met die zon erbij. Op de fiets naar de sportschool!
Ik ben inmiddels uit de gevaarlijke obesitas zone en mijn conditie is aanzienlijk verbeterd, zowel mijn uithoudingsvermogen als humeur zijn er sinds twee maanden enorm op vooruit gegaan.
Ik slaap veel beter en langer, begin dus uitgeruster aan de dag en sinds 15 januari ben ik 7,5 kilo lichter.
De afgelopen dagen heb ik na het officiële einde van de 30 dagen detox periode naast al het vertrouwd geworden zo gezonde en lekkere eten ook heerlijk genoten van twee knapperige broodjes met kaas, maar liefst twee hele bitterballen en zonet heb ik mijn vierde koffie sinds 7 weken daadwerkelijk als Godendrank genuttigd.
De wijn en suikers kan ik nog heel gemakkelijk laten staan en dat wil heel wat zeggen want ik was erg gesteld op mijn glaasje wijn bij het eten. Maar ik vind het erg fijn om het ‘goed’ aan te pakken. Dus op weg naar een tweede leverreiniging in april met mogelijk daaraan voorafgaand nog een weekje sapvasten. Mijn lijf en alle cellen lijken heel dankbaar dat ik ze minder belast met junkfood en juice or booze.

Het kan altijd erger maar ook beter

Twee dagen terug zag ik een kort fragment op TV waarin een vrouw een jaar lang gevolgd werd op haar weg naar een gezonder lijf.
Ze was over de 200 kilo en viel in één jaar tijd maar liefst 90 kilo af en haalde daarmee het door haar gestelde doel. Ze had een zeer motiverende persoonlijke coach maar daarentegen een kreng van een moeder die haar nog steeds dwars zat. Totaal niet in staat om oprechte liefde aan haar dochter te tonen.
Wat een doorzettingsvermogen had die vrouw. Ik was echt enorm onder de indruk. Met zo’n zwaar lijf beginnen aan een strak trainingsschema van vier uur per dag en een uitermate sober voedingspatroon, en dat consequent doorzetten. Het lukte haar om het tij te keren. En dat met een man thuis die pas een beroerte had gehad én een paar jonge kinderen. Ik weet niet of ik haar dat na zou doen. Respect!
Maar wel ervaarde ik het als dermate bemoedigend dat ik gesterkt werd in mijn besluit om de ingeslagen koers te blijven houden. Met af en toe een heerlijke snoeperij. En dat glas wijn gaat binnenkort ook vast een keer heel goed smaken.

Photo On Tuesday. #PHOT Deel 4.

Karin Ramaker is initiatiefneemster van de #PHOT:
“Pas geleden is de “#PHOT  begonnen. Het heeft een beetje hetzelfde principe als de #WOT (Write on Thursday) , alleen is deze opdracht een vrije foto-opdracht, met een zelfgemaakte foto, zonder thema, waarbij je wel of geen tekst plaatst maar titel is verplicht.
Elke dinsdag verschijnt een #PHOT opdracht. Het is een blogexperiment waarbij misschien op later termijn iets aan kan veranderen.
Heb jij een foto voor dinsdag en een blog, doe mee en zet je link hieronder in de reactiebox!
Heb je wel een foto maar geen blog, zet het dan op Twitter met # (hashtag) PHOT en maak je wellicht iemand attent op de creatieve foto-opdracht.


8 reacties on “vastberaden de spiegel in #PHOT deel 4”

  1. Annemieke zegt:

    Ja, geweldig…respect…voor jou dan.
    Verder vind ik eerlijk gezegd al die tussen haakjes letters, streepjes en andere onduidelijkheden erg verstorend in de tekst…ga denken dat het van alles betekent waar ik geen weet van heb…wat mis ik hier?…gaat de leeftijd dan toch n rol spelen en begrijp ik de jeugd van tegenwoordig niet meer…mogen die eruit blijven in de volgende blogposten???
    Verder…ga heel graag zo door…met goed en gezond eten en bewegen, gelukkig zijn, tevreden zijn en schrijven….enzo meer goeds.

    • 😉 dat gebeurde met het uploaden en is een fout van het programma, misschien wel van deze specifieke ‘template’. Alle gegenereerde html codes die ‘achter de schermen haddenmoeten blijven, gooide hij bij het uploaden in beeld. Heel irritant!
      Chapeau dus dat je überhaupt een poging gewaagd hebt. Ik hoop idd dat ze wegblijven, anders neem ik een andere template…

  2. Annemieke zegt:

    Nou ja…dit is n wonder…ik ook tevreden nu…post ik mn voorgaande reactie…kijk ik nog ns….weg al die gekke, verstorende dingen…geinig…dat is n snelle verhoren van mn dromen…wat kan ik nog meer vragen…mmmmm.

    • even vijf minuten keihard aan gewerkt nav waarschuwing van Karin Ramaker….

      Alle codes eruit poetsen en foto opnieuw erin zetten, daar ging het tenslotte om…foto was ook weg namelijk.
      Leuk van die man made )woman made) wondertjes… Fijne avond!

  3. stoer van je! deze foto!
    balen van je template andere mss?

  4. manojero zegt:

    Je ziet er fantastisch uit!! Jij bent het toch op de foto echt je mag trots zijn en je lichaam HEEEL blij met je #complimenten!!

  5. Heerlijk toch, een lekker positief verhaal… en je pakt het allemaal goed aan… ga zo door zou ik zeggen… tot je jouw doel behaald hebt, en dan komt het moeilijkste het vasthouden daarvan…


Geef een reactie

