demonen aan de binnenkant van mijn ogen

Uit: Opkrabbelen - thnx K Ramaker Love to be loved ~
Vannacht werd ik om vier uur wakker van voetstappen op de trap, een uur eerder dan anders, en slapen zat er niet meer in.
Heel fijn was het om naar de #zwartelijst te kijkluisteren op Ned. 3.
Op het nieuws kwam het bericht langs:  ‘jongen in Hoorn neergestoken op kermis en later in het ziekenhuis overleden‘.
Nog Zinlozer Geweld dan anders. Altijd als het kinderen betreft, hakt het er nog harder in.

De mijne was net thuisgekomen, maar de ouders van deze jonge adolescent kunnen hem in het ziekenhuis onder een laken ophalen. Zo schrijnend.
Daaroverheen een ogenschijnlijk ver-van-mijn-bed-show gebeuren middels een serie twitterberichten over een heftige clash met politie die in New York behoorlijk is losgegaan.
Niet te filmen, of wel dus, verbeelding genoeg hier aan de binnenkant van mijn ogen.

En de mogelijk onschuldige Russen aan de aanslag in de metro vorig jaar, blijken afgelopen week ‘stilletjes’ te zijn geexecuteerd. Vuurpeleton. Yuk.

Looking for beauty © Photo Carolien GeurtsenVoor mij de hoogste tijd om een hete en vervolgens een koude douche te nemen, de vaat te gaan wassen en ook mijn mond te gaan spoelen. Daarna op zoek naar schoonheid.

 En toen was daar de popmeditatie van Steven Gort en ik herinnerde me het genoegen van gisterenmiddag bij de schrijftafel

Ik heb een afspraak gemaakt met Amelie, de mooiste naam van de wereld,
in ieder geval van een film, in ieder geval voor nu.

Ik ruik versgebakken brood
ik ruik, weet je wat ik ruik, nog meer versgebakken brood

Amelie die mooie naam doet me denken aan de film, ook aan Chocolat, de film
zintuigelijk leven, zintuigelijk beleven vind ik heerlijk
genieten van geuren en kleuren vind ik heerlijk en ik prijs mezelf gelukkig als het gebeurt

Het gebeurt gelukkig steeds weer vaker
Ik kan mezelf meer en meer omringen met wat mij goed doet

 Die foto’s uitvergroten is echt een goed idee, net als die tekst op de deur schilderen in de gang, met rode verf, op een witte deur…
In this house we do real, we do mistakes…

Ik heb een beetje jeuk in mijn gezicht maar mijn oog voelt beter
het ruikt hier nog steeds zo heerlijk, eigenlijk steeds fijner
de geuren, de bouquees, worden steeds gecompliceerder

Heerlijk om A een dag in de keuken te gaan helpen voor het feest der verlangens
Ik hoop dat mijn hooikoorts meevalt dit jaar, ook dat lijkt me heerlijk
Anders toch plannen om in voorjaren in Turkije te zijn
Alweer heerlijk…

Photo © Carolien Geurtsen
Zintuigelijk schrijven, geuren, kleuren, muziek en verhalen zoals Het land waar alles bestaat zijn voor mij behalve voeding en inspiratie ook de ruitenwissers die mijn hart en ziel nodig hebben.
In this House we do real, we do mistakes, we do art we do joy


5 reacties on “demonen aan de binnenkant van mijn ogen”

  1. socialgort zegt:

    Een blog langs jou gedachten. Mooi.

    Ik wens je toe dat je ook nog hele andere dingen ziet aan de binnenkant van je ogen. Demonen scheert u weg!

  2. henk038 zegt:

    ouders en kids – het blijft spannend. Als ze klein zijn en als ze groter worden.

    mijn moeder was altijd nog wakker als ik midden in de nacht de trap opklom. Ik DACHT dat ik dan heel zacht deed. Maar halverwege de trap fluisterde ze dan nog even welterusten. Blij dat ik weer heel thuis gekomen was. Ben benieuwd hoe ik dat ga doen. de oudste zit in de brugklas… #tobecontinued

    Maar ik heb een mooie dag gehad gisteren met de jongste – zoals Jacob Jan al had doorgegeven zie ik door een link naar mijn blog te plaatsen – Thx Jacob Jan🙂

  3. Ik las het net ‘pas’ Henk (was gister de hele dag op pad – nou zo’n beetje dan).
    Heel leuk om te lezen trouwens… fijne verbondenheid.
    Dank voor je respons. en ja, het blijft spannend, hoe dan ook😉 ‘Ouder zijn van’

    Fijne dag ook vandaag!
    Hartegroet, Carolien


Geef een reactie

