Tijd genoeg van mij

uit: Opkrabbelen Karin RamakerTijd genoeg  ~
Ik moest zo nodig nog even een luisterboek van 8 CD’s opnemen vanmorgen om mee te nemen voor onderweg en daardoor miste ik natuurlijk mijn trein.
Ik heb er een handje van om zeeën van tijd tot mijn beschikking te hebben en dan toch nog, door verdwalen in allerlei handelingen, tijd te kort te komen.

Dan had ik ook nog een andere microchip of hoe zo’n ding heet, in mijn mobiele telefoon gedaan waardoor ik niet de beschikking had tot al mijn apps en gegevens, dus ik moest echt improviseren om zowel een goede OV aansluiting te zoeken als de schrijfgroep op de hoogte brengen dat ik later zou komen.

Wonderwel raakte ik niet in paniek, iets wat me de laatste tijd in dit soort gevallen regelmatig is overkomen, maar kon mijn tijd vriendelijk benutten door onderweg foto’s te maken en kleine grapjes uit te halen.
Ik had me voorgenomen om zo geluidloos mogelijk aan te schuiven terwijl de goegemeente in de eerste 20 minuten vrij schrijven opging en dat lukte wonderwel…

Maandelijkse Open Schrijfochtend in De Roos © Photo Carolien GeurtsenDe Schrijftafel

Ik kwam terecht in een oase van licht en lucht en rust en gleed genietend mijn eigen schrijven binnen…

schrijven van te laat en vanzelf en heerlijk kunnen aanschuiven
van een mooie dag de vogels de zon en de trein missen
 van die dingen als hartelijk verwelkomt voelen
 verrast van zachtjes binnenkomen
de geur van ouderwetse yogithee
na een nieuwerwets maar oudbakken kopje NS koffie

Een van de eerste opdrachten hierna: schrijf drie dingen op die je op dit moment blij maken en drie die akelig, frustrerend of lastig zijn.
Ik had nog niets in de gaten en schreef:

Blij
1.Mijn zoon
2. Mijn huis
3. Mijn Tijd

Luisterboek 8 CDRomen koos nummer 3 uit om over door te schrijven:

Mijn tijd lijkt oneindig groot rijk veel aan mezelf hebbende goedheid te zijn, maar op de momenten dat het er op aan komt, kom ik tijd tekort, kom ik te laat, mis ik treinen, of levert het ongelofelijke stress op om op tijd te komen
 ik heb de tijd niet aan mijn eigen, niet aan mij zelf

Geuren doen me goed maar tijd vind ik een lastige factor in mijn leven ook al lijk ik er veel van te hebben
de tijd aan mezelf te hebben.

Er is veel wat op me lijkt te wachten met dringende aanwezigheid
net niet dwingende aanwezigheid en mijn mind blokt het regelmatig uit en doet me vergeten wat belangrijk is en moet gebeuren
belasting hijgt in mijn nek
deurwaarders liggen op de loer al zijn de schuldeisers geduldig geweest

Tijd, ik heb er veel van ben er bang voor als het er op aan komt dat ik te kort kom
Ik vergeet de tijd maar zij mij niet
Werkelijk een wonder hoe ik daar mee worstel waarmee ik vroeger echt geen moeite had
Ik zweefde door de dag heen, alles paste, was altijd zelfs wat eerder, maar nu
mijn tijd is niet van mij, als ik het wil controleren, gaat het juist mis en controleert zij mij

Dus tijd maakt me zowel blij als houd me gevangen, althans zo ervaar ik het, en dan zie ik weer de kapstok waar ik sinds januari onder schuil en schrijf, …die van Tijd en Voet bij Stuk….

De opnames waren niet op tijd klaar om af te luisteren, dus die heb ik nog tegoed. En dat lijstje van die akelige frustrerende dingen bewaar ik ook tot een andere keer.

eigen refrein maken - Opkrabbelen K Ramaker 


4 reacties on “Tijd genoeg van mij”

  1. […] om mee te nemen voor onderweg en daardoor miste ik natuurlijk mijn trein. Ik heb er een… Read More → » ZielsgenotENpijn […]

  2. manojero zegt:

    Wat mooi geschreven….ik herken het wel tijd blijft een magie iets wat de mensheid gecreëerd heeft waar we ons moeten conformeren..die ons een regelmaat geeft, maar die ons ook laat voelen dat je eigen tijd in delen..iets kostbaars is en dat het sneller gaat dan wat dan ook….


Geef een reactie

