Guilty pleasures en kleine kantjes #wijvenweek

Pink Samsung and Red Lovestrong bag  | Photo © Carolien Geurtsen
Pink Trouble ~
Het klinkt enorm blasé of ouwetruttig of misschien juist enorm vrijdenkerig maar de meeste pleasures van toen of nu zijn of hebben nooit ook maar iets met quilty te maken gehad… en kantjes al helemaal niet. Kantjes jeuken, kantjes zijn scherp, dus die moeten op plekken zitten waar ze mijn huid niet aanraken of ophoepelen. Of op een ander vrouwenlijf, mooi!

Waar ik om heb moeten lachen, tot ergernis van mijn zoon, is dat ik enkele jaren geleden koos voor de roze uitvoering van de Samsung en daar ook echt van genoten heb. Zolang ik me kan herinneren heb ik het zonder roze gedaan. het enige meisjesachtige is een korte Barbie periode geweest, waarna we al gauw op Batman of heksje spelen overgingen en ja, ik was altijd allebij.
Schade ingehaald met de roze Samsung? Ik weet het niet. Maar het was leuk en had wel iets van een quilty pleasure want ergens voelde het heel ‘kinderachtig’ of op zijn minst kinderlijk.
Het telefoontje heb ik na twee jaar aan mijn zus gegeven, maar heb ‘m van de week nog even teruggehaald omdat er een grote lading muziek op staat die ik er nog af wil halen.

Mijn enige echte quilty pleasure waar ik me bewust van ben, heeft met snoepen te maken, in de meest brede zin van het woord.
Als ik eenmaal bezig ben, gaat het pak leeg, of de rol op, dan eet of drink ik gulzig, noem het gretig, of het nou biscuitjes zijn of een pak jus
d ‘orange. Maat houden is niet mijn sterkste kant.
Ik heb het ooit eens teruggekoppeld aan het vroeger ‘arm’ gehad hebben, tekort zijn gekomen, of althans die kindsbeleving hebben gehad.
Om de beurt de puddingschaal uit mogen likken en daarover kibbelen, iedere avond weer, en in het weekend één snoepje of chocolaatje.
Dus heb ik het liever niet in huis, snoepgoed van de ongezonde soort, dan is het helemaal goed en taal ik er niet naar. Ik zorg dat ik lekkere verwendingen in huis heb die niet zoveel kwaad kunnen, al staan er keurig in het gelid ergeens een rijtje wijnen te wachten, net als er gezellig naast elkaar een aantal anderen in het rek liggen.
Zolang de kurk er maar op zit. De geest in de fles houden. Voor zolang het duurt.

Guilty pleasures en kleine kantjes is het dagthema van de #wijvenweek onder de paraplu van ‘maskers af’.

 


One Comment on “Guilty pleasures en kleine kantjes #wijvenweek”

  1. […] iets met quilty te maken gehad… en kantjes al helemaal niet. Kantjes jeuken, kantjes zijn … Verder lezen → » Carolien Geurtsen […]


Geef een reactie

