#wijvenweek Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten.

I’m too sexy ~

Natuurlijk een veels te leuk thema om te laten glippen. Dankzij Ilse  die me er op Twitter op wees.

Die gedachten over mijn beauty queen zijn helemaal niet zo diep en ook soms erg misleidend, want het spreekwoord luidt dan wel: “Je bent zo oud als je je voelt”, dus de respectabele leeftijd van 54 is op zich geen criterium.
Maar ik ben ook nog eens flink wat kilo’s te zwaar, draag een zware bril omdat mijn ogen mijn contactlenzen niet meer verdragen en heb een conditie van een krant, of laten we zeggen van een tijdschrijft, want het is de laatste tijd al wat beter met mijn fitheid gesteld. En ik ben grijzende.

Bewegelijk tiepje

Ik wandel, fiets en doe 3 of 4 keer per week aan smooth fitness omdat ik er anders toch weer mee op hou.
Vorige week heb ik al twee keer de trein kunnen halen door hard te lopen en verbaasde mezelf dat ik niet halverwege het perron instortte.
Inmiddels ben ik door een maand flink gezond eten en alle troep te laten staan 6 kilo afgevallen, en ik ben vast van plan, vooral vanwege gezondheidsoverwegingen, om daar nog 6 kilo aan vast te knopen, of van los te laten dus. Dat ik er daardoor ook, in ieder geval voor mezelf, wat aantrekkelijker uit ga zien, is mooi meegenomen.
Het is een heel gek fenomeen als je je van binnen nog 30 voelt, terwijl je huid al aan het rimpelen is en je gewrichten af en toe letterlijk van zich laten horen. Van vroeger kan ik me nog herinneren dat ik naar sommige tantes kon kijken met zoiets van: Mens stel je niet zo aan, oftewel: “Act your age!” Ongetwijfelt zullen er nu neven en nichten zijn die hetzelfde over mij denken als ze me op de dansvloer zien.

hairdoHair-do

Afgelopen zaterdag zei mijn zus: zal ik nu je haar maar eens verven? En ja, eindelijk was ik er aan toe.
Voorheen was ik heel benieuwd geweest hoe ik er met grijs haar uit zou zien. Nou dat is dus behoorlijk grijs en flets en past dus eigenlijk niet bij mijn binnenste, zeker niet nu ik aan het opknappen ben van een fikse burnout.
Ik verf het vanaf mijn 15e. Eerst rood, met henna en dat vele jaren lang. Tussendoor groen en blauw, vervolgens blond en zwart, om weer terug te komen bij rood. Nu winnen de bruine tinten het, omdat ik van rood pas echt een ouwe kop krijg.
Morgen komt er een  sexy lovestrong bag in mijn bezit en ik vraag me nu al af hoe senang ik me daarmee ga voelen. Ik ga m in ieder geval één keer gebruiken, op het Feest der Verlangens, maar niet nadat ik daar eerst de hele dag in de keuken heb gestaan om een gedeelte van die verlangens te vervullen. Vervolgens zullen er vast nog wel wat bijzondere gelegenheden komen.
Het is een prachtexemplaar en een waar kunstwerk, dus tussendoor krijgt ze een bijzonder plekje in huis.
Met dat lovestrong en sexy zit het ondanks de rimpels voorlopig nog wel goed.

Dit blog is geïnspireerd op het thema “maskers af” van de wijvenweek 2012   met als dagthema “Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten”.
 

6 reacties on “#wijvenweek Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten.”

  1. […] want het spreekwoord luidt dan wel: “Je bent zo oud als je je voelt”, dus de […] » Carolien Geurtsen […]

  2. Ilse Meijer zegt:

    Het geverfde haar zal je ongetwijfeld goed staan en trots mag je zijn op het feit dat je die (in mijn ogen) touwtrap opklimt en de burn-out onder je gaat laten (en ook een trap nageeft als deze je wil volgen), daar heb ik wel vertrouwen in. Geniet vanaf morgen volop van die mooie, vrouwelijke, tas, ook als deze niet altijd mee naar buiten gaat, je kunt hem altijd nog tentoonstellen in je woning.🙂

    Oh, en het liedje onderaan de post is natuurlijk een klassieker! Voordat ik hem aanzette hoorde ik hem al, geweldig!

  3. jjvoerman zegt:

    je ziet er op de foto’s, en vooral je twitterfoto (AVA), erg goed uit!

  4. jokezelf zegt:

    HA! Heel herkenbaar dat van binnengevoel en buitengezicht van je leeftijd. Inderdaad errug lastig! Het zou niet moeten maggen ;-)).


Geef een reactie

