Verleidingen ten goed en ten kwade

 

In the turmoil of life around us which is more often than not cruel by intent through peoples misbehavior, its good to surround ourselves with beauty. Not to cover up, but to encourage to live life to the fullest regardless of the wrong-doings by un-human beings which affect us.

Bitter Sweet Symphony
Geheel tegen mijn nieuwe gewoonte in, ging ik vanmorgen even online vóór het douchen, om te kijken of mijn nieuwste column al online stond. Dat is het geval en ik besloot om voor het douchen toch ook nog even op Facebook en Tweetdeck te kijken. Natuurlijk struikel ik over iets afschuwelijks want daar is het nieuws iedere dag vol van. Alhoewel mijn filters al behoorlijk doorlaatbaar zijn, slaat door dit bericht de ontzetting werkelijk diep toe. Wat een leed, drama en wreedheid gaan hier achter schuil en tot wat voor een  mensonterend gedrag laten mensen zich verleiden waarover wij nooit iets te weten komen.

Net voordat ik de computer af wilde sluiten om aan mijn ochtend rituelen te beginnen, viel mijn oog op bovenstaande foto.
Dat deed mij dermate goed dat ik hem wilde delen.

Ik wens ons allen een zachte dag toe en mijn hart gaat uit naar al diegenen die ongezien én gezien gekweld en misbruikt worden.

Met dank aan Saske van Eerden die zo onderhand mijn muze begint te worden door haar input aan schoonheid in mijn TL.

_


6 reacties on “Verleidingen ten goed en ten kwade”

  1. Dina-Anna zegt:

    Ik ben het bericht gaan lezen, ja wablieft zeg… zo afschuwelijk. Ze kunnen de daders niet zwaar genoeg straffen wat mij betreft.

    • Ja intens triest en intern zoek ik nog naar wat een passende straf zou kunnen zijn, meer nog dan degangbare en dan láng. Methodes om mensne ten diepste te confronteren emt wat zij een ander aangedaan hebben zodat het pantser van de ‘dader’ smelt ..utopie waarschijnlijk…

  2. jjvoerman zegt:

    Ben ik een kop-in-het-zand-steker als ik denk: “Lieve Caro, waarom zoek je dit soort dingen op? Zet het uit, sluit het af, richt je op schoonheid”.

    Heel blij dus dat je dat laatste doet.

    Ben er voor mezelf niet uit wat ik met dit soort dingen aan moet.

    mijn voorlopige oplossing: zelf voor schoonheid en liefde gaan zorgen, in al mijn uitlatingen

    • Hi JJ, ik snap je reactie heel goed en ik wend me voor mijn doen behoorlijk af van wat er in de wereld omgaat, juist omdat het zo eneorm hard binnenkomt. Edoch…alleen op schoonheid richten is voor mijzelf geen optie als het moet inhouden dat ik daarvoor oogkleppen voor moet doen. Ik poog een weg te vinden tussen de realiteit van alledag, inclusief leed wat het mee kan brengen en mensen elkaar regelmatig aan doet én ,e richten op schoonheid en zingeving,

      maar zingeving bestaat voroomij niet los van de waan van de dag… Mijn schrijven is niks meer of minder dan een weerslag van mijn eigen worsteling daarmee en een blijvend onderzoek naar de verhouding der dingen in en tussen de mensen en zielsverwanten….

      Dank voor je respons! Waardeer ik zeer.

  3. Lieve Carolien,
    Wat een mooi stuk en wat leuk dat je me noemt in je schrijven, dank daarvoor. Ik neem het als een groot compliment het weekend in!


Geef een reactie

