The Boss is alive & kicking #WOT8

Feit is dat ik 14 jaar geleden in een kapel van een klooster met 40 vrouwen wild heb staan dansen op Bruce Springsteen. Ik helaas maar met twee vingers want ik had het Spaans benauwd door een astma aanval. Waarschijnlijk veroorzaakt door een feit maar slechts terug te leiden tot een waarschijnlijkheid: meeldauw in de boeken van de prachtige oude bibliotheek waar wij les kregen.

Feit is dat ik heel graag wilde leren paardrijden en daar 20 jaar geleden ook de kans toe zag. Bij de eerste de beste poging na twee minuten buiten westen door acute benauwdheid is ook een feit en het bijna erin gebleven zijn een zegen.
Wist ik veel dat ik allergisch voor paarden was….

Feit is dat ik jarenlang niet in kroegen heb kunnen komen omdat de sigarettenrook me binnen de kortste keren tot hijgend en piepend hoopje vodden maakte… en dat het nog steeds wennen is dat het nu geen no go area meer is.

Feit is dat ik ondanks dat alles toch gepresteerd heb om ergens in die tussentijd 6 jaar te roken.

Feit is dat ik me dat nu bijna niet meer voor kan stellen.

Feit is dat ik Bruce nog steeds geweldig vind en zijn muziek nu op staat.
Feit is ook dat wéér ik wiebel en beweeg, nu met tíen vingers, schouders, billen en benen, wel zittend, dat wel.

Het verlangen groeit  en het wordt steeds moeilijker, want het wordt steeds aantrekkelijker en dat is niet handig !
#Pinkpop 2012 Fact or fiction for me? We’ll see….

“Het doel van kunst is niet een zeldzaam, intellectueel destillaat – het is leven, geïntensiveerd, stralend leven”.
ALAIN ARIAS_MISSION

WOT staat voor Writing on Thursday.
#WOT 8 Thema Feit / 23  feb 2012
Bloginitatief van Karin Ramaker – waarvoor zeer erkentelijk!


12 reacties on “The Boss is alive & kicking #WOT8”

  1. Ruud zegt:

    Mooi, jouw persoonlijke feitenblog. En wat er van Pinkpop terecht komt? Misschien kun je niet, of is het niet verstandig. Feit is dat de kans dat je het beter op TV kunt zien dan op de 600ste rij, groet is. Het ga je goed in de aanloop naar Pinkpop. Be ready! Be the boss yourself!

    • Dank Ruud!
      En ja, ik was helemaal niet aan het overwegen om naar Pinkpop te gaan, als het al zou kunnen, tot vandaag. Een zo’n nummertje wat dan langskomt van het nieuwe album en dan speur speur naar hoe was t ook alweer en hopla, het begint te kriebelen. TV is toch anders hoor. Vorig jaar stond ik aldoor helemaal vooraan, dat zal zeker schelen. Machtig mooie sfeer. We shall see where the wind blows😉
      Fijne avond!

  2. karin r. zegt:

    dat zoiets als een feitelijk iets een blog veroorzaakt.🙂

  3. lol wat leuk, het nieuwe album heb ik al gereserveerd.
    feit: minder leuk is je astma, wat ik helaas herken,

  4. Miss-Artemis zegt:

    Lekker dansen op pinkpop, ik zou er voor gaan als ik jou was (zonder astma aanvallen graag)

  5. Geert Heldens zegt:

    Ik help gewoon weer mee met de prijsvragen…🙂

  6. Saskia van der werff zegt:

    Leuk is dat dat je in het schrijven ontdekt dat je iets te vertellen hebt dat je van te voren niet kon bedenken maar dat je wel wist.


Geef een reactie

