veegt met mij de vloer aan

aan jezelf of tegen jezelf praaten Chasing Cars ~> Als huisgenoten op reis zijn, mag ik nogal eens hardop in mezelf praten en omdat ik ook wel erg veel met mezelf bezig ben de laatste tijd, oefen ik mij regelmatig om daar even bij stil te staan.
Sommige mensen zullen het bidden noemen, maar ik gooi rustig een bedankje de lucht in als ik op ’t nippertje aan een botsing ontsnapt ben of iets belangrijks op tijd terug vind. Dat laatste gebeurt nogal eens.

Gevloerd

Vanmorgen was ik in mijn nopjes toen ik na de koude douche en bitterzoutverwerking de vaat stond te wassen. Zo ontrolde mij als vanzelf de bovenstaande tekst.
De aarzeling was een korte stilte, en de laatste zin geen geforceert:  ‘o, nou moet ik dat er ook bijzegdenken’,  maar een innerlijke drive.
Toen vervolgens het lege whiteboard mij aanstaarde dacht ik: waarom niet?!

Zo’n helemaal alleen in mijn eentje show, inclusief detox,  gaat me best goed af, is meestal zelfs wel lekker juist. Niemand die aan mijn kop zeurt. Heerlijk en sinds jaren ongekend, om gedurende een langere periode met niemand rekening te hoeven houden.
Een beetje delen op Twitter en Facebook met af en toe een langdurige conversatie op WhatsApp houd me in ieder geval genoeg op mijn padje om naar de volgende IRL afspraak te rollen.
Als ik er dan zondagmiddag achter kom dat ik een vreselijk leuk uitje: het bijwonen van de opnames van De Vloer Op – heb gemist omdat ik het fout in mijn agenda heb geschreven, dan zakt wel even mijn humeur naar -12. Ik weet nu hoe dat voelt tenslotte.

Gelukkig was er toen ook precies fijn bezoek zodat ik even stoom kon afblazen voor ik telefonisch mijn partner in crime teleur mocht gaan stellen. De opnames waren namelijk de maandag ervoor geweest. Een wel zeer pijnlijke Uitzending Gemist. Grooce.

Ik heb er ’s nachts nog een excuus mail aan gewijd, want er werd ook op mij gerekend, en o groot geluk, we mogen in de herkansing, waarvoor dank.


8 reacties on “veegt met mij de vloer aan”

  1. jjvoerman zegt:

    ga ik deze week ook doen. hardop praten. 🙂

    het ga je goed, het gaat je goed

  2. jjvoerman zegt:

    o en “de vloer op” ik zo 100.000.000 x veel beter dan die Lama’s waren.
    vreschil tussen improviseren en de leukste willen zijn

    • …en goedheid natuurlijk vd week met het tegen jezelf praten😉
      ja, daar kunnne d elama’s niet aan tippen maar ook heel ander changre, oogmerk en doelgroep. Lama’s vond ik ook altijd wel knap maar heel snel op uitgekeken….

  3. Ellen Kisjes zegt:

    Hardop praten doe ik bij bep. situaties:
    !. Een “Dank je wel ” bij dezelfde soort gelegenheden. 2.Als ik me goed wil concetreren op de P.C. 3. Een hardop “shit” toen ik ontdekte dat ze mijn fietsmandje met lampje en kettigslot gejat hadden in 5 min. tijd.


Geef een reactie

