Wat meer gassen mag wel hoor!

African Scorpion Mandalalooking for your face ~> Wakker worden door een nachtzoen is geen straf.

De dag, of liever gezegd de tijd, is door mijn handen geglipt vandaag. Of eigenlijk de vrijdagavond, want de dag en ik hielden wel gelijke tred. Al vond een jonge vrouw op de fiets daar het hare van. Ik riep haar nog na: “Ieder zijn eigen tempo” en kon een verwensing omdat ik bijna omver gereden was, maar net binnen houden. Wacht maar tot jij een keertje wat minder lekker in je vel zit, dacht ik nadat ik mijn allereerste krengige uitspraak ingeslikt had.  Maar vermoedelijk was dat precies het euvel. Zo voelt dat dus, ouder worden. Ik kon me er vroeger nooit iets bij voorstellen.

Dromen kussen

Ik pak nog even die zoen mee, voor ik te bedde ga.
Annemiek Schrijver praat met Hans Stolp die de voor mij zo ware woorden spreekt over de nacht: behalve fysiek uitrusten biedt ze de mogelijkheid om in verbinding te komen met de geestelijke wereld, en als we dromen, treden we uit ons lichaam om bij het waken met soms maar flarden of zonder herinneringen terug te komen.
Ik hou ervan mijn dromen te herinneren, leuk of minder leuk, en heb ze ook twintig jaar opgeschreven, soms wel 5 of 6 per nacht. Ik ga completer de dag in als ik mijn dromen heb onthouden, contact met mijn ‘purpose’, mijn bedoeling, zoals als een soort gevoelskompas. Mets oms ronduit rake en verhelderende tips.

Het is mij al een tijdje te stil op dat front, ik denk omdat ik veelal de slaap der uitgeputtenen sliep, en duik er dus maar gauw weer in om me hopenlijk door mijn dromen te laten kussen. Maar niet voordat ik me geabonneerd heb op de Nachtzoen en besluit om zondagmorgen maar eens kijken naar de Zondagskus, een heel andere soort ‘Battle’ van andere ‘Voices’. Mooie muziek Annemiek, Arvo Part met Nunc Dimittis 

Mijn Favo Dagblogger: The JackB.  lijkt uit de toon te vallen, cause he keeps me awake at night #good stuff!

En mijn favoriete CD of all times is A Gift of Love van Deepak Chopra and Friends, gedichten van Rumi op muziek



One Comment on “Wat meer gassen mag wel hoor!”

  1. Annelie zegt:

    Ik heb vannacht over jou gedroomd, heel intens en mooi. Je ging bijna dood en werd weer tot leven gewekt door een vrouwenkind. Daarna was alles heerlijk en helder en liefdevol. Precies zoals ik jou en mij wens in beide werelden.
    kus,
    Annelie


Geef een reactie

