Dodenmasker

Sfinx - Aint I good to you

Iedere dag bloggen is net als vrij schrijven iedere dag een andere ervaring.
Open deur én waarheid als een koe.
Het verbaasd me oprecht hoe ik keer op keer verrast word door de sfeer waar ik me in blijk te bevinden, of de emotie die me bekruipt, net als het verschil in gemak of ongemak tijdens het schrijven.
Ook de mate waarin ik me wel of niet bewust ben, het me wel of niet interesseerd of er iemand meeleest, verschilt van dag tot dag, soms zelfs van moment tot moment.
Ja ik doe het nog steeds om mijzelf beter te leren kennen, beter te leren schrijven zonder moeite en om mijn eigen rode draad te ontdekken, – als die er is – en die dan later terug te kunnen lezen. Maar ook om mezelf te verbazen vooral over de mate waarin ik mijzelf níet ken.

Waarom dan geen dagboek?

Omdat het iedere-dag-bloggen commitment, eerst aan mezelf in 80 deuren verder en nu ook aan andere mede-bloggers, blijkbaar de stok achter de deur is die ik nodig wil hebben of lekker vind. Om me zo aan mijn eigen stramien te houden, mezelf er ook van af te mogen laten wijken, in interactie met de wereld te staan en te ontdekken waar mensen juist wel of totaal niet door geboeid zijn. Maar ook om te spelen met wat ik leuk denk te vinden, kwa combi met muziek en beeld, en het lef voelen om sinds drie dagen, mijn dagelijkse mandala meditatie erbij te zetten, in kleur.
Ik die altijd een beetje neerkeek op mandala’s inkleuren. Het is nu een van de genoegens van de dag, het denken valt dan bijna echt weg… Die staat dan een dagje rechtop in de kamer. Die van vandaag vond ik lelijk, staarde me aan als een soort dodenmasker en mocht bijna niet gepubliceerd. Maar trouw aan mezelf was sterker, en als associatie ook niet oninteressant: By using death masks, forensic-science and anthropology experts will delve into the real person behind the famous faces’…

Zelfmedicatie

Sommige ochtenden is het schrijven vanzelfsprekend, andere dagen wil ik er onderuit. Vandaag was ook zo’n dag waarop ik het erbij wilde laten zitten. De #blogpraat twitter meetup gisteravond, NB over hoe persoonlijk wil je bloggen, wat past bij jou en met welke doelen – heb ik verslapen. Het nalezen daarvan en Eigen Stem van JJVoerman en vooral het struikelen over de blog van Wim Beunderman, in combi met de foto, maakten dat ik eneens alweer aan het schrijven was en het beviel toch weer prima, inclusief het fröbelen met clips.

Favo Dagblogger:

Wim Beunderman, van Tekstschrijver nodig, omdat combi beeld en tekst mijn adem deed stokken…

1) Mask of death   Shaolin movie
2) Death Mask Requim – Mozart
3) The Mask – Coco Bongo dance scene


One Comment on “Dodenmasker”

  1. gewoon naar jezelf luuisteren, jezelf blijven verbazen
    leuk he!


Geef een reactie

