Vechten en drinken

Pauw 2/74 Owusu/GeurtsenIn the army now

Op de fiets stappen als het grijs en grauw is buiten hoort niet tot mijn favoriete bezigheden. Maar in het kader van Verken uw Omgeving op den Zondag lukte het mijn betere zelf om me op de fiets te wurmen.
Halverwege richting Driebergen besloot ik om te keren omdat de achterband verdacht zacht werd. Vervolgens bleek alles op de gebaande Houtense fietspaden zonder verder risico.
Toen ik me na wat kilometers getrapt te hebben op het punt van huiswaarts gaan bevond, bleek op 300 meter afstand Fort Vechten te schuilen.
Dit deel van de Hollandse Waterlinie kende ik nog niet. Aangekomen viel ik van de ene verbazing in de andere en met mijn neus in een wijnproeverij van CavaTappi.

Aangenaam verrast - Fort VechtenWijnproeverij Cavatappi Fort VechtenPascal Vos = CavatappiWijnproeverij Cavatappi - Fort Vechten

Rijk verleden

Het was al laat in de middag en de meeste mensen reeds vertrokken, dus zowel de eigenaar Pascal Vos als de beheerder van het Fort zelf hadden tijd voor een praatje, en dat onder het genot van een goed glas wijn.  Uitkijktoren Fort Vechten Fort Vechten

Opgravingen Fort Vechten

Rare jongens die ambtenaren

Wist ik veel dat er een hele Romeinse nederzetting onder de grond zit.
Jammer genoeg echt onzichtbaar want het kost miljoenen om het toegankelijk voor publiek te maken. Dus Sint Juttemis is een goeie indicatie. Dan hebben de Turken met het openstellen van de ondergrondse steden in Cappadocie toch meer kaas gegeten van exploitatie van historisch erfgoed. Wat een gemiste kans!

Vooralsnog kan na 22 april op de uitkijktoren en op dit moment in het bijgebouw van de Hollandse Waterlinie tentoonstelling wél bekeken worden hoe het eronder allemaal bij ligt. Ook zijn opgegraven schatten te bezichtigen. Elke zondag is er om 14.00 uur een rondleiding en een speurtocht voor de kinderen.

Rollplaying games Fort Vechten Soldaatje spelen en feest vieren

Verder liep ik nog het staartje van gezellig keuvelende mensen in legeruniform tegemoet. Oneerbiedige samenvatting van deze laatste zondag in de maand event waar er serieuze rollplaying plaatsvind in en om het Fort.

Gang naar Feestzaal Fort Vechten Sowieso is de prachtige locatie voor allerlei gelegenheden en feesten te huur, van kleine tot zeer grote zalen. Zo is ook de wijnproeverij te gebruiken om de wijnen te kiezen voor je bruiloft of vrijgezellenfeest. Zeker is dat je hier je tijd goed en heel wat leuker kunt besteden dan op de woonboulevard. Met verdomd lekkere wijn erbij!

Favo Dagblogger: Hannie Mommers van Mommersontwerp Inspireert én houdt me bij de les.


One Comment on “Vechten en drinken”

  1. Mooi hoor, reed er altijd voorbij en dacht dat het n verlaten hol was. Goed om te weten dat het niet zo is!


Geef een reactie

