Afscheid is altijd een nieuw begin

Afscheid is altijd een nieuw beginMag ik uitrusten? – First we take Manhattan

Van mij wel.
Enorm graag zelfs.

Als jij uitgerust bent,
heb je alle aandacht,
ben je niet zo prikkelbaar,
is je korte lontje ver te zoeken.

Heerlijk als je uitgerust de trap afkomt,
norsigheid verdwenen,
helemaal klaar voor de dag,
douche in, net nog niet zingend, want dat vind je genant.


Hey lieverd, rust uit,
in die prachtige slaaphouding van je,
op je rug,
met open armen,
vertrouwend op het leven,
vertrouwen in jezelf.

Indrukwekkend hoe de veerkracht is teruggekeerd.

Ik geniet,
ik adem door,
nu kan ik ook uitrusten.

Mijn werk is volbracht.
Het genieten mag beginnen.
We hebben het gered.
Ik ben trots en ontroerd.

Een onafhankelijke jongeman sluit de deur achter zich.

Vrijschrijf-opdracht op Titel: Mag ik Uitrusten
21 januari De Schrijftafel


4 reacties on “Afscheid is altijd een nieuw begin”

  1. Geert van den Munckhof zegt:

    Mooi! Geluksmomenten.

  2. Wauw wat een mooie, positieve krachtige woorden! Bemoedigend ook! Thanks!


Geef een reactie

