ontvrienden bestaat niet

Hillside Su Hotel Antalya

I Want your love zegt de webside van Hillside Su Hotel. Daarachter hoort natuurlijk: So you will give me your money, honey, maar ‘that’s the deal’.
Een ouderwets psychedelische belevenis om daar in de grote lounge te zitten wachten voor een afspraak. Alles wit, discolampen en muziek, lobby op dat tijdstip nog leeg. Dat was even later wel anders maar toen zaten wij in de afkoelende tuin bij het nog nadampende zwembad.

Hier is het druilerig grijs weer maar van het weekend schijnt er vorst op komst.  Ik ben benieuwd.
Alle  ‘grachtjes’ hier in Houten zijn binnen de kortste keren dichtgevroren, dus als het echt gaat vriezen, kun je hier snel schaatsen. Al is me dat de laatste keer niet wel bekomen: ik knalde met mijn hoofd tegen een bruggetje, plat op het achterhoofd ook nog. Eigenlijk nog een wonder dat dat hoofd nog überhaupt redelijk functioneert – al zullen zelfs daarover de meningen verschillen.
Misschien door de scherpe hoekstoot van het autoportier zondag, kreeg ik inene de geest om vannacht mijn Facebook account te ontmantelen.
Ik heb toch zeker tweehonderdvijftig  ‘vrienden’ één voor één uitgewuifd waarmee ik al langer of nog langer on of offline geen persoonlijk contact gehad heb.
Twitter vind ik een ander verhaal, dat is voor mij een communicatiemiddel wat zich wat anoniemer af mag spelen, maar dat woord “vrienden” op FB staarde me ineens zo aan, dus vooruit met de geit.
Geen zin meer in de zakelijke insteek en mogelijkheden,  ik heb tenslotte ook geen zaak meer,  of de  mensen van lang geleden die wel contact vroegen maar verder niet tot communicatie overgingen. Helemaal prima, maar ik wil mijn blikveld wat verkleinen. Dingen of mensen die echt belangrijk zijn of weer gaan worden, komen toch wel langs.  En ik wil Liefs en groet onder mijn berichtjes kunnen zetten, dat is ongeveer mijn criterium. Niet dat ik dat dan ongebreideld zal doen, maar bij wijze van…
Maar ik ben er nog niet, de wekker ging. Volgende week het geheel nog een keerje doorgrazen op vast wel vriendelijke mensen, maar daar zijn er zoveel van.

Glenn Underground Remix


2 reacties on “ontvrienden bestaat niet”

  1. Laura zegt:

    Goede opruimactie! Maar ik ben wel heel benieuwd hoe het nou afliep bij hillsidesu…

    • Leuk Laura, de cliffhanger zat dus in het begin. Wij waren daar op bezoek bij vrienden die in het hotel verbleven en hebben daar tot wat dieper in de nacht in het glaasje gekeken en zijn toen huiswaarts gegaan😉


Geef een reactie

