eenvoudig en huiveringwekkend geluk

Happiness
Luisterend naar Willem Jan Otten, de schrijver van  ‘De vlek, huiveringwekkende vertelling in dichtvorm ‘. raak ik gefascineert door zijn beschrijving over de Lichtstraat van het OLVG en hoe het kan verkeren met eenieder die die bewandelt: Hij schreef een fictief gedicht over verwisseling van twee longfoto’s. Een met ver gevorderde kanker en de andere ‘schoon’. Het betreffende ziekenhuis voelde zich aangesproken en nam tot zijn verbazing contact met hem op voor meer details over het betreffende ‘geval’.
Ik word ook nieuwsgierig naar zijn boek Gerichte Gedichten, met gedichten aan God, waarmee hij kans maakt op de VSB-Poëzieprijs die op de dertiende Gedichtendag, a.s. donderdag 26 januari bekend wordt gemaakt.

Onyx Rose - promise to be truthful to ME

Onyx Rose - promise to be truthful to ME

Wel/Niet iedere dag ’n blog

Was ik vanmorgen nog van plan mijn dagelijkse blog-intentie overboord te zetten, ik laat het nu over aan het toe-val, hoe het uitkomt. De druk bij het ontwaken was teveel, zoveel was duidelijk.
Gisteren zeer laat en ietwat onwillig online wegens ehbo bezoekje vanuit 020  aan vader na voet-operatie, bestaande uit boodschappen doen en stofzuigen. Nog in wenfase openbaarvervoer, vergat ik uit te checken bij de trein, weer terug en daardoor bus naar Leidserijn gemist etcetera.
Thuisgekomen nog een ernstige aanvaring met de punt van het portier van de geleende auto, want moe, laat en hielspoor – hoe krijg ik het voor elkaar – constateerde ik onmiddelijk een grote bult na de onvermijdelijke sterretjes en huilbui. Uren later de blog online gezet, de ellende nog te vers om toen te verwerken. Bij deze.

English: Turkish and Dutch flags hanging side ...

Image via Wikipedia

Eenvoudige Zondag Top 3

1. De pol die ik bij de blog van gisteren gezet heb – oprecht nieuwsgierig. Tot op heden al door één heel persoon ingevuld.
2. Het artikel van Frederike Geerdink over 400 years Turkish-Dutch relationship – uit de grond van mijn hart mee eens en een genot om te lezen.
3. Goede vriend die onverwachts vanmiddag op de koffie/thee/limonade/glas wijn komt, onderweg naar huis. Fijn want lang niet gezien en ik hou van de  spontane actie.

Uitzicht van zolder

Uitgebroken

Dilemma op de achtergrond: Wel/niet deze middag een schoonmaakaktie houden op zolder na de plaatsing van het schitterende raam. Het geeft vol uitzicht op het plein en absoluut een zee van licht extra in de kamer van zoon, die het geheel zelf nog niet heeft kunnen bewonderen want in Turkije op werk- (DJ) en familiebezoek (vader). Morgen dan maar.

GEDICHTENDAG

Huiveringwekkend mooi

Terwijl ik afrond, leest Menno Wigman een heftig gedicht voor uit zijn nieuwe bundel “Mijn naam is legioen”. Over zijn moeder, die in een verzorgingstehuis langzaam aan alzheimer kapot gaat, zoals hij zelf zegt. Zelf huivert de auteur van zijn woordkeuze in dit gedicht, maar hij kan het niet anders zeggen. Zou hij inderdaad de nieuwe stadsdichter van Amsterdam zijn? Lijkt me heftigmooi!



Geef een reactie

