De rem erop of eronder (72)

Losing my Religion

Het is maar hoe je het bekijkt.
Op het nieuws zegt Jan: “rockband gooit de rem erop”. De Shiney Happy People stoppen met een groot gevoel van dankbaarheid. En of Everybody daarvan gaat Hurts en valt te bezien. De legacy is er en hopelijk gaan ze mooie dingen doen nu de rem eraf is. De vluchtige en lekkere nummertjes blijven toch wel. Ik heb er in het verleden ongeremd heerlijk op gedanst.

Walgelijke Willie Wartaal.

Met kromme tenen zaten zoon en ik op de terugweg van een vriendenbezoek naar de debatten te luisteren. Niet echt bevorderlijk voor mijn pendaalwerk tijdens het rijden. Na enige aarzeling besloten we niet op de parkeerplaats verder te luisteren: even genoeg.
Fijn dat er mensen plaatsvervangende schaamte hebben in het kabinet, inclusief de fractievoorzitter van het CDA, die van Rutte eisen dat Wilders teruggefloten wordt.  Verschrikkelijk blijft dat hij een boegbeeld is naar ook de internationale beeldvorming over Nederland, maar hij vertegenwoordigd helaas ook gruwelijk veel medelanders. Of daar de rem überhaupt nog op kan. Ik vraag het me af, ook gezien het gelach wat zijn opmerkingen opwekte tijdens de debatten. De lage pet is alleen maar nog dieper gezonken. Bah!

Wel/niet nieuws kijken in tijden van

Kabeltrekkers veroorzaken gemiddeld ook geen grote heldendaden = ze stoten van alles kapot tijdens het werk zodat er aan de lopende band gaslekken ontstaan. Werkverschaffing en misschien erger door onachtzaamheid.
Lampedusa levert verschrikkelijk akelige beelden op – waarom zou die burgemeester daar voor op moeten draaien, het is daar een flessenhals van vluchtelingen die met stopverf is dichtgedrukt, dat kon niet goed gaan. Gaat daar nog iemand zich structureel op hoger niveau mee bemoeien of worden ze inderdaad als 1500 criminelen teruggestort in een andere hel?
De hel die wel eindelijk definitief voorbij is voor Troy Davis, maar niet voor zijn nabestaanden, want geëxecuteerd, met zeer zee grote kans dat hij überhaupt onschuldig was – 7 van de 9 getuigen hebben hun verklaringen ingetrokken. Deadroll sucks.

Over naar mijn orde van de dag

Ik heb mijn portie nieuws weer gehad en ga op zoek naar bemoedigender berichten.
Die vrijlating van de twee Amerikanen én de Nederlandse Abramian  uit Iran is leuk en goed, dat dan weer wel. Plaatsing van bewegingssensoren in een mortuarium in Malatya (Turkije) stemt mij vrolijk en vind hopelijk navolging elders, voor te vroeg doodverklaarde mensen die misschien buiten kantooruren het ziekenhuis opgezocht hebben.
Ik ga me weer afbuigen van de onverteerbare werkelijkheden in de wereld naar mijn eigen project wat onmogelijk te verstouwen leek; afronden, inpakken en wegwezen terwijl het energieniveau zo laag is.
Loslaten en doorstarten is nog toekomstmuziek.  De kunstmatig opgewekte slaap en kalmte hebben in ieder geval enig effect.  Hopelijk dat dat zich vandaag en morgen vertaald naar enige focus in de zee van hulp, om dan de komende tijd over te gaan in weldadige rust, natuurlijk herstel en welverdiend ontspannen op een dieper niveau. En mijn remmen bijstellen.

Embedded uitgeschakeld – Happy Song – Waylon

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid.
Hier begon het:
Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”
en dank zij Geert @graat nu ook op Spotify.



Geef een reactie

