BoeWatme? – Isme & de pressie (71)

21 september - My Favourite Mistake
Ochtendgymnastiek was om 5 uur het afraffelen van mijn Wordfeud vrienden, waar ik hen en mijzelf geen recht mee gedaan heb. Ik beloof geen beterschap maar hoop het wel. Vervolgens op zoek naar muziek want er was geen spelt tussen mijn gedachten te krijgen door welk deuntje dan ook.
Ik kwam terecht in boeiende interviews met Leonard Cohen: “good work is produced in spite of suffering, as a victory on suffering”, over Boeddhisme en over zijn ‘verhouding’ met Janis Joplin
Met als toetje een gesprek uit 74 met Iggy Popen David Bowie.

Hartesmelters

Was het vroeger de laatste die dat deed, nu is het vooral Leonard die mijn hart in meerdere opzichten steelt of in vuur en vlam zet – zoals in extrema in Live in London.
De rest van de serie interviews met hem, overigens door een tang van een vrouw,  onder andere over zijn depressie, staat klaar om binnenkort uitgebreid de tijd voor te nemen.

Gewoon Dag 71

Met  een lange en vermoeiende dag gisteren nog in mijn hart, benen en tenen,  – één lijkt er zelfs gebroken – (teen) nu door de wasstraat en vervolgens een blik of steen werpen op de wasmachine die het net op tijd begeven heeft.
Wie een keer zo’n ding verhuist heeft, weet wat ik bedoel.
Ik wilde dat ik tijd had of kon nemen om een flink stuk te fietsen, want de innerlijke spanning is groot, maar er staat zo meteen alweer een Charlie’s Angel voor de deur. Dan maar muziek en dans op de vierkante meter.
All I want to do… Zo leerde ik Sheryl Crow kennen. Wat ook langskwam vanmorgen, was een prachtige versie van: It’s probably me – door Sting en Clapton. Gezegend!

Mark Knopfler,Eric clapton,Sting,Phil collins – Money for Nothing

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid.
Hier begon het:
Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”
en dank zij Geert @graat nu ook op Spotify.



Geef een reactie

