De schaamte voorbij – Grace Tripple A (70)

Als je de deur niet kunt vinden

Als je de deur niet kunt vinden

Don’t dream it’s over
Als je de deur niet kunt vinden, zeg je het met meloenen.

Bizar hoe de muziekflarden die op dit moment opkomen de periode rond de verhuizing naar Turkije als rode draad lijken te hebben.
Geheel onverwachts voor mijzelve dook dit nummer van Crowded House vanmorgen op. Terwijl ik het opschrijf, doet de naam van de groep me ook glimlachen. Zo kun je overal wel verband in zien. En het blijft leuk, synchronicidinges….

Weinig tijd om te schrijven want wat rest is veel…

De dag van gisteren was wonderbaarlijk in alle opzichten, iedereen was plezierig bezig.
Ook zeer methodisch, rustig en gedisciplineerd – behalve ik, en dat kon en mocht ook. En de lunch was weer om over naar huis te schrijven, dus bij deze!
Zo bleef er bijna geen chaos meer over, liggen er nu overal briefjes bij wát waarheen moet en is de stapel ‘nog nakijken’ geslonken tot bijna niks.
Zelfs veel sokken hebben elkaar na jaren weer gevonden.

Voor het geval de indruk mocht ontstaan dat het saai was, dat dus ook weer helemaal niet. Er was ook genoeg te lachen.
Zo blijft er bijna niets meer over om me zorgen over te maken, lijkt het…. en dat is mooi want er is nog genoeg te doen en te laten, ook aan gevoelens, want zodra ik na een terrasje en wat Duvels uit doosjes weer alleen ben, komt de nacht over mij en haalt de andere realiteit mij weer in….
Afkicken. Afscheid. Een overleg telefoontje. Zaterdag zullen zoals gepland alle meubels verdwijnen want ook al zijn ze al 8 jaar mijn thuis, ze ‘zijn’ niet van mij. Mijn bodem maakt zich kenbaar als blijvend maar gaat materieel onder mij vandaan vallen. Home is where the heart is moet ik goed regelen als mantra binnen nu-en-dan.
De dag daarna ga ik mijn bed opnemen en wandelen. Alweer met een heleboel helpende harten en handen, dat dan weer wel…
Mijn taligheid speelt mij parten en er valt mij daarover geen ander woord binnen dan “Amazing“…. en de Grace ervan mag ik ook al regelmatig ervaren.

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid.
Hier begon het:
Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”
en dank zij Geert @graat nu ook op Spotify.



Geef een reactie

