Blogpraat (69)

19 septemberSafe a Prayer

Deze dagen doen me denken aan de laatste weken voor de bevalling:  bewustzijnsvernauwing, tunnelvisie, wereld die steeds kleiner wordt. Alles in het teken van ‘getting the job done’.
Waar ik eerst de diepe drive had om lang en veel te schrijven, ook beduidend minder of niet sliep en ik eerder moest selecteren, voelt het nu meer als doorbijten omdat ik het met mezelf afgesproken heb. 80 deuren en geen één minder. In welke vorm dan ook, het format staat. Geïnspireerd door mijn brothers and siters in arms – gewapend met pennen, that is, van Blogpraat.

Bedoffice

Het is onvoorstelbaar dat er alweer 68 dagen verstreken zijn sinds dit plan ontstond en even onvoorstelbaar wat voor werk er verzet is. Vanmorgen om half vijf was ik wakker. De ‘verplichtte’ Wordfeud ochtendgymnastiek is gedaan onder het genot van een paar koppen jasmijnthee met wat  plakken kruidkoek als ontbijt en als dit online staat, gaan we in de actiebenen.

De drie A’s

Waren de afgelopen dagen en weken al heel speciaal door de combi’s van samenwerkende vereende krachten, vandaag vervult me met een aparte vreugde, gevoed door nieuwsgierigheid. Nieuwsgierig naar hoe deze combi vrouwen zich tot elkaar en tot mij gaan verhouden. Ik ben heel erg graag  in hun gezelschap en zij kennen elkaar geen van allen.
Mijn eerste vrouwenliefde is er bij, van alweer dertig jaar terug, alsook een hartsvriendin en het maatje waarmee ik een van de belangrijkste en meest ingrijpende trainingen van mijn leven gedaan heb, én een voormalig studente die ik nu tot mijn vriendinnen mag rekenen.
De klussen die er liggen voor vandaag zijn vreselijk onaantrekkelijk, maar de dag beloofd het tegenovergestelde. Ik ben benieuwd.
* En het liedje zat in mijn hoofd toen ik wakker werd, niks ‘bedachts’ of zo…

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid.
Hier begon het:
Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”
en dank zij Geert @graat nu ook op Spotify.


3 reacties on “Blogpraat (69)”

  1. PleasureInc zegt:

    Laat je verrassen, de deur gaat open en daar achter?

  2. Hendrik-Jan zegt:

    Het einde komt meer en meer in zicht. En ik geloof echt dat ik nu al de open deuren begin te missen…

  3. Goed om te horen #hetmissen, ik ben zelf ook nieuwsgierig naar het vervolg, in welke vorm dan ook….😉


Geef een reactie

