Liefs en Dikke Kus (45)

80 deuren verder The Mamma's and the Pappa'sCalifornia Dreamin’

Hey Mam,
Je bent er gewoon nog elke dag.
In mij, in mijn gevoel, in mijn gedachten, in mijn herinnering en soms in mijn blikveld door foto’s die ik zie.

Vaak maar millie-seconden, waarin ik, gelukkig, vaker glimlach dan verdrietig ben.
Met soms een onverwachts volschieten of een huilbui en af en toe een kort en goed gesprek met Pap, Miek of Wijn.

Ik roep niet meer als ik bij jullie thuis kom, dat je wel tevoorschijn mag komen, dat het spelletje nu lang genoeg geduurd heeft.
Wel ben ik nieuwsgierig hoeveel van je bewustzijnzijn af en toe nog hier vertoeft, of dat je alweer helemaal verder of terug getrokken bent.

Waarom ik, die al tijden weinig dromen onthou, juist vannacht moest dromen en onthouden dat pap met zijn hoofd op de stoep gevallen en met een glimlach gestorven is, is mij een raadsel.
Het was wel de aanleiding om hem vanmorgen vroeg even te bellen.
Dat hij de telefoon niet opnam, deed me in de auto stappen, met een lichte innerlijke voorbereiding op het ergste.
Gelukkig zat de sleutel niet aan de binnenkant in het slot en kon ik ook daadwerkelijk naar binnen en kon hem zomaar rustig wakker maken.
De telefoon was niet overgegaan, tijd om de batterijen te verwisselen.

Daardoor ook tijd en gelegenheid samen te ontbijten, voor mij om even stof, of liever gezegd, ingelopen zand te zuigen en wat praatjes te maken. Hoe ook hij gedroomd had, en dan weer van jou, dat je de tuin mooi vind worden. Leuk!

Dag Mam, tot de volgende keer!
Liefs en Dikke Kus

 Doodgewoon weer Augustus

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”
en op Spotify.

Ik vind het erg leuk om feedback te krijgen!


2 reacties on “Liefs en Dikke Kus (45)”

  1. Annemiek Geurtsen zegt:

    Lieve zus,
    Mooie titel, treffende tekst. Ik mis mam, nog steeds, iedere dag.
    Muziek is gaaf.
    Akelige droom, hoop dat het geen voorteken is…….
    ‘Ik hoop dat Pa z`n deur nog lang niet dicht slaat.
    Je zusje

  2. Ik weet het lief,#missenmam
    Je witte rozen staan prachtig. Ik heb gewoon de kaarsjes weer aangestoken toen ik binnenkwam.
    En zo leuk om een serial appeltaart-eetster te zijn,
    Afgewisseld met kibbeling die pa voor mij had meegebracht. Quelle combination.

    Ik geloof zelf dat er heel veel mogelijke toekomsten zijn,
    Hopelijk is deze – door mij gedroomde – nu alweer geweest verleden tijd😉
    En even hopelijk tot zondag ergens!

    Love you!
    Caro


Geef een reactie

