Bloed kruipt of stroomt (43)

80 deuren verder - 43  Use Somebody & Sex on Fire van Kings of Leon zijn de nummers waar ik het afgelopen jaar het meest uitbundig van ondersteboven was. Keihard in de auto meezingen en afslagen missen, of juist in de auto blijven zitten om het nummer af te luisteren, beide is het afgelopen jaar vaker gebeurd dan ik me kan herinneren. Heerlijke medicijn voor wat Hertz Smerz heldin Adele weer zo goed kon vertegenwoordigen  met Someone like You, net als mijn tearjerker, of eerbiediger gezegd, hartzeer nummer 1, van 2010 Make you feel my love.  Adele die mij persoonlijk een geweldig plezier deed door de magistrale CD 21 op een intieme wijze te presenteren. Uniek en inclusief schemerlamp, life in The Tabernacle, met onder andere Set Fire to the rain.

Inhaalmaneuvre

Pinkpop 2011Sinds ik weer in Nederland woon, heb ik veel weekenden gestudeerd of gewerkt, en kon uiteindelijk pas twee jaar terug mijn eerste Oerol weer meemaken.
Er ontstaat een heel wensenlijstje als je tien jaar in het buitenland woont. Dit jaar was dan eindelijk het moment aangebroken om weer eens naar Pinkpop te kunnen gaan, en feitelijk gaf het optreden van The Kings of Leon, naast een verder ook zeer behoorlijke line-up, de doorslag.
Al vond ik juist de broerjes zeer onderkoeld spelen, –  ik geloof dat het ook dat concert was waarin ze achteraf allemaal in een eigen limosine huns weegs gingen-  was het toch een heerlijke paar dagen, met veel fijne muziek  en supergoed weer. Om niet te vergeten dus.
Toen we dan ook gisteren buiten in het zonnetje aan tafel zaten in het gezelschap van twee jonge mannen waarvan er één net terug van Lowlands was en de ander bruin verbrand van de Turkse Riviera, samen ervaringen zaten te delen over recente grote festivals, was het én meegenieten én eigen herinneringen koesteren.

Turkije roept de muziek mee

Soms zeg ik wel eens, ‘je bent bijna in de disco geboren’. Vader mocht dan wel General Manager van het hotel zijn, hij stond ook maar wat graag zelf achter de draaitafel in de discotheek en ikzelf was in zomer nen winter niet van de dansvloer te slaan. Gerust vier, vijf uur achter elkaar en dan de zee in.
Later in Nederland zou menig student op de gang fronsend zijn wenkbrauwen ophalen: “Ik weet niet of ik wel van die mevrouw les wil krijgen. Dat klink daar meer als een disco dan als een meditatie ruimte, wat een herrie”.  Want, ja, bij mij in de lessen werd ook gedanst. Bij mijn weten heeft niemand die het wel aandurfde, daar spijt van gekregen, of ze hebben het nooit durven zeggen.

Het was dan ook heel raar toen iemand drie jaar geleden een essasy op school moest schrijven over muziek en het twee alinea lange stukje onder andere  las: “Ik heb eigenlijk niet zoveel met muziek en ik snap ook de mensen niet die er wel veel mee hebben”.
Maar ook dat is inmiddels history want ik hoorde dus ook gisteren onder het eten dat de wintermaand al geboekt is in Istanbul. Volgens mij kan Aquinox zijn draai daar prima vinden. Ik ga Dexter kijken.

En vanaf vandaag is de Playlist van de dagelijkse deuren ook te vinden op Spotify, voorzover beschikbaar, dankzij mijn Pinkpop- , fiets- en Dexter maatje Geert @graat, een echte Held in meervoud!

<iframe width=”560″ height=”345″ src=”http://www.youtube.com/embed/RF0HhrwIwp0&#8243; frameborder=”0″ allowfullscreen>

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”
en op Spotify.

Ik vind het erg leuk om feedback te krijgen!


3 reacties on “Bloed kruipt of stroomt (43)”

  1. Muziek was niet mijn eerste liefde, maar is zeker een liefde die nooit meer weggaat. Bij mij is het eerder omgekeerd, dat ik de mensen niet begrijp die niets met muziek hebben.

  2. Wat leuk Peter, dank voor je deling😉

    Muziek was misschien wel mijn eerste liefde bedenk ik mij, transistor radiootje onder de dekens als ik eigenlijk al moest slapen toen ik 8 was😉 Alhoewel misschien mijn harstvriendin van de lagere school net iets eerder was😉 #inmijnhart
    Dank en groet!


Geef een reactie

