De afgrond kijkt terug (40)

80 deuren verder 21 augustusStare into the Sun
Wakker worden terwijl hier de zon op komt en daar Tripoli valt. Althans dat zijn de ‘newsflashes’.
Of dat zo is en vooral of het zo zal blijven, zullen de komende dagen en weken leren.
De berichten op Twitter vliegen al de hele nacht langs terwijl de slaap der tijdelijk onwetenden mij omhelsde.
Ik pik nog een flintertje Lowlands mee van de nachttelevisie: “Graffiti 6 spuit keurig binnen de lijntjes”, het zal je maar gezegd worden.


Lowlands

Ik had er graag bij geweest maar kon het me  niet permiteren kwa tijd, gezondheid en pecunia.
Ik kan aan mezelf merken dat ik daar dusdanig van baal dat ik geeneens secundair kan of wil meegenieten. Dus vóór vanmorgen 05.20 uur niets meegekregen. De rapen zijn zuur, o nee gaar . Zeker ook omdat Pinkpop mij ook tegenviel.

80 deuren verderOndragelijke lichtheid

Het doet me denken aan als er vroeger verjaardagen gevierd werden en ik naar boven ging en me daar dood ergerde aan het gelach beneden, zogenaamd puberaal afzetten tegen, maar feitelijk jaloers omdat ik zelf geen pret had. Die pijnlijkheid van je afgesneden voelen, er niet bij voelen horen.
De volwassen gewaarwording: Hét summum van niet in het nu zijn, bijna niet kunnen verdragen dat anderen het goed hebben, terwijl hier een worsteling plaats vind. Een pijnlijke constatering. Gelukkig heb ik daar bijna nooit last van, maar dit weekend dus wel.

En ik zoek dus een huis

Op de helft van de 80 dagen naar het Ik-trek-de-deur-van-mijn-woning-achter-me-dicht moment, was ik gister zo helder om naast alle 1.0 kanalen ook Twitter en Facebook aan te boren om woonruimte in Utrecht te gaan vinden. Iemand kwam zelfs met de Zoek-ook-op- Marktplaats tip. Ik vind het onvoorstelbaar dat dat zou kunnen werken maar proberen kan altijd.  Ook een urgentieverklaring is aangevraagd. Bij het Vierde Huis bezoek werd duidelijk dat de kans klein is en de aanvraag pas, jawel, op 28 september voor de Commissie komt. So much for urgent.
Dus ook via deze weg: Woonruimte gezocht in (of rond) Utrecht! Liefst per half september.

Schaduwkind

Ik geloof dat ik net P.F. Thomese in mijn hart gesloten heb. Heerlijk om even naar hem te luisteren in De Andere Wereld. In Brief aan mijn jongere ik, verteld hij  oa over het verlies van zijn vader en dochtertje maar vooral over het leven. Wat overlijdt er: “Je verwachtingen van wat had kunnen zijn”. “Het leven is kort, vergeefs en eindig”, zegt hij. Tegelijk shockerend en troostend. “De zin zit in het leven zelf”. Dooddoeners maar binnen de contekst zeer treffend.

Doorpakken dus! Zoals gezegd: Ik pakte het staartje Lowlands uitzending mee en merk al dat ik over de innerlijke streep op zoek naar meer ga. Vandaag dozen inpakken met streaming Lowlands. Doorademen. Samen met Sonja “Gezond weer op”!

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”

Ik vind het erg leuk om feedback te krijgen!


2 reacties on “De afgrond kijkt terug (40)”

  1. Geert zegt:

    Op de helft van de tachtig. Aan het begin van de veertig. Op naar weer twintig! Heel veel positieve energie van alles en iedereen toegewenst bij datgene waartoe je jezelf zet. Dat je zelfs in die energie opslurpende situatie anderen nog zo kunt inspireren… Petje heel diep af. Wat een heel eigen maar tegelijk ook zo iedereenomvattend verhaal weer! You rock, girl!

  2. Elja Daae zegt:

    Herkenbaar, dat gevoel van jezelf afsluiten en afzetten, althans – herkenbaar van vroeger. Ik zag het toevallig vorig weekend op een verjaardagsfeestje van een klein meisje. Een van haar vriendinnetjes deed precies dat. Zichzelf afzijdig houden en verdrietig zijn omdat ze niet betrokken werd. Deed me aan mezelf denken, van ooit. Over je huis: wat zoek je precies? Doe ik nog even een facebook-oproep ook.


Geef een reactie

