Blije Boerka’s en mosterd (37)

18 augustus 2011 80 deuren verder Zombie of niet.

Ik geloof echt dat er meestal springlevende vrouwen in Burka’s wonen, maar heb er persoonlijk wel moeite mee om niet met mijn ogen te kunnen zien met wie ik te maken heb.
Ook al vertrouw ik redelijk op mijn intuïtie wat mensenkennis en indruk op het eerste gezicht betreft, ik vind het vervreemdend en voel me er ongemakkelijk bij.
Dan is er het veiligheidsaspect. Je kunt onder een Burka gerust een man zijn en/of een dynamietgordel dragen – maar dit kan onder allerlei andere kledij ook.

 

Blij Boerka Nieuws

Eén ding staat vast: Gezichtsts identificatie is niet mogelijk door een Burka heen, althans niet met de gewone standaard camera’s. En dat heeft zo zijn nadelen begrijp zelfs ik. Desalniettemin vind ik het  wel een onvervreemd recht om te lopen in wat voor falderakleding dan ook.
Daarom vind ik het ook heel leuk dat iemand die geld zat heeft, de eerste boetes die in België uitgedeeld zijn, voor zijn rekening neemt. Sterker nog, Rachid Nekkaz heeft er zelfs een apart fonds voor opgericht met voorlopig 1 miljoen euro erin.

Badhu

Gisteravond had ik het onvervreemd genoegen om in Arabisch Hotel Restaurant Badhu in Utrecht te eten. Uitgenodigd door een oud-leerlinge, keek ik eerst al op de website en laten voor het eggie mijn ogen uit. Daarnaast was ook het eten verrukkelijk, de bediening top en al werd ik getrakteerd, de prijs/kwaliteit verhouding super redelijk. Kortom, wil je ook eens een orientaalse avond en/of nacht hebben in een voormalig badhuis, dan is Badhu Thé place to be!

Mosterd na de Maaltijd

Het stuk Superegoïsme verziekt de samenlevingen van oud-burgemeester en oud-gedeputeerde in Limburg Ger van Kockelkorn, vandaag in BD, lijkt op het eerste gezicht mosterd na de maaltijd, maar zeker komend uit zijn mond, is het een dosis gezonde kost en tegengif voor haatzaaiers en kort door de bocht analyses na de plunderingen in Engeland waar ook doden bij zijn gevallen.
Hij durft vanuit zijn ‘designerzetel’ woorden in zijn mond te nemen als Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap, waar kennen we die ook weer van? Zonder de vernielingen en andere acties in Engeland, de UK-Riots te rechtvaardigen, zet hij ze, twee weken na dato, in een breder perspectief. Where do we go from here? lijkt actueler en nijpender dan ooit.

Ikzelf pak sinds vannacht mijn Insomna aan met een pilletje. Ik heb er nooit aan gewild, maar twee uur slaap per nacht gaat zich op den duur wreken. Vandaar een latertje vanmorgen.

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love



Geef een reactie

