Dansen op de Vulkaan (32)

Deur 32 13 augustusCrazy Gnarls I   Crazy Pink
Dansbeest als ik sinds mijn 15e ben, realiseer ik me al langere tijd dat iets in mij een diepe weigering heeft om in beweging te komen op de manier die me zo lief is, het uit mijn bol in de Chaos dansen.
Soms zijn er  ‘samenlopen’ van omstandigheden in iemands leven die door een soort emotionele rollercoaster kortsluiting kunnen veroorzaken. Het systeem kiest dan voor langzame vertering van pijnlijkheid in plaats van door te branden.  Onbewust ontstaan er nieuwe innerlijke grenzen die we niet willen of kunnen overschrijden vanwege een onderdrukte angst ‘to loose ones mind’. Chaos dansen, en sowieso de 5 ritmes, nodigd uit tot grensverkennen en doorbreken en om te her-verbinden met onze diepste gevoelens.

Op De TijdgeestVerlies en winstrekening

De climax van mijn rollercoaster was eind juli en augustus 2007, waarin ik binnen één maand twee keer op een crematie sprak, eerst die van mijn beste vriend en zakenpartner en precies 4 weken later op haar verjaardag op die van mijn moeder.  Tegelijkertijd begon ook het afscheid van mijn relatie van 7 jaar die tussendoor ‘uitging’ . Sinds die tijd is augustus een maand met een rauw randje.
Vakantietijd is liefst ook rusttijd én dan komen vanzelf herinneringen boven, samen met de stukjes die nog verteerd willen worden.

Gegronde reden

Gelukkig herinnerde ik me ook weer mijn Slow dancing with Chaos met Gabrielle Roth en haar zoon Jonathan, en kan nu ook weer met plezier de chaos indansen.
Een mevrouw zegt op de TV tegen Poirot: “U heeft veel onopgeloste Indigo in uw aura”, en Poirot antwoordstoïcijns als altijd: “Ja mevrouw, dat is inderdaad een probleem”.
Tegenwoordig dans ik zoals vanouds iedere ochtend met Gabrielle Roth wat van mijn onopgeloste Indigo los na het schrijven en spoel het dan weg onder de douche. Take it slow like crazy. De ‘embedded’  Crazy II  hieronder is dan ook een wat levenslustiger versie dan die van de link bovenaan.

5 rhythms of Gabrielle Roth in her own words

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love



Geef een reactie

