Waar is mijn roze bril (25)

Moodboard 6 augustusThis land is your land
Ook op 6 augustus. Het is tevens de verjaardag van Jelle, Gefeliciteerd! En de dag dat de VS van drie AAA naar  AA+  ging. Last but not least. zullen we ongetwijfelt merken, is het de dag van de Gaypride Canalparade.  Het is het eerste Nederlandse event wat life op YouTube gaat, in ieder geval voor het buitenland, maar wie wil, kan vanaf 14.00 uur ook in Nederland online meekijken.

We Are Proud Gay Pride

Oranje wordt Roze vandaag

Het geluid van echte noppen ek88Ik hoop van harte dat onze homofobe medemens dit spektakel kan gaan beschouwen als dat wat het is, carnaval van ho-he-bi en lesbo lievend  georiënteerden die vrijheid van levensstijl vieren en uitdragen. Een statement ook tegen de intolerantie die er in Nederland (weer) is ten aanzien van homoseksualiteit: De zelfmoordwens is vijf  keer groter onder homo- dan onder hetro jongeren. Arie Boomsma is nu al  mijn TV persoonlijkjheid 2011.
Gay Pride, overdone for some, maar hé, wat dacht je van die andere typisch Hollandse uitingen van ongebreidelde levenslust, met bijbehorende extravagante gekte voor de rest van de wereld, als voetbal WK’s, schaatsfestijnen in Thialf of als we de kans krijgen die Elfstedentocht die maar op zich laat wachten. Nederland kan wel even wat vrolijks gebruiken.

Familie Matters

vlees en bloedIkzelf ga ook die Noordelijke richting op, maar dan met de trein, om een man van zekere leeftijd te helpen zijn voortent af te breken, en morgen tussen de neus en lippen van vertrekkende en arriverende groepen door, broerlief te gaan feliciteren met zijn eigenste verjaardag en die van zijn zoon. Vandaag voor de familie een extra memorabele dag, die na Jelle’s geboorte gevolgd zou worden door twee feestweken genieten van elkaar en de nieuwe baby, om met een doffe dreun te eindigen in het overlijden van Die Mamma. Vandaar mijn mixed feelings vandaag: pain and pleasure.

Vlees en Bloed

Ik ben een man van lucht en van water
Ik ben een ster
Die verschijnt en verdwijnt
Zanger van de grote gebaren
Die soms een ander zou willen zijn

Ik heb mijn huis, mijn haard verlaten
Wie ik liefhad nog één keer gekust
De veilige haven verlaten
En ik wist ik kom hier nooit meer terug

Want beter een oorlog dan gewapende vrede
Beter op zoek gaan dan altijd gewacht
Beter gevallen dan nooit gesprongen
En beter de liefde verloren dan nooit liefgehad

Maar ik weet soms niet meer
Wat mijn woorden nog waard zijn
Weet soms niet meer
Wat ik hier zoek

Ik struikel en val
Ik sta op en ga verder
Ik ben een mens
Van vlees en bloed

Ik ben bang als kind in het donker
Ik ben een held in het heetst van de strijd
Een dwaas die gelooft in een wonder
Tegen de stroom van de tijd

Ik neem altijd teveel op mijn schouders
En al maak ik mijn woorden niet waar
Ik zal tot het eind van mijn dagen
Op de barricade staan

Want beter een oorlog dan gewapende vrede
Beter op zoek gaan dan altijd gewacht
Beter gevallen dan nooit gesprongen
En beter de liefde verloren dan nooit liefgehad

Maar ik weet soms niet meer
Wat mijn woorden nog waard zijn
Weet soms niet meer
Wat ik hier zoek
Ik struikel en val
Sta op en ga verder
Ik ben een mens…
En ik heb meer beloofd
Dan ik waar kon maken
Heb getwijfeld en heb soms
Mijn dromen verraden
Een vriend laten vallen
Mezelf vervloekt

En beter de liefde verloren dan nooit liefgehad

Ruïnes van spoken Lied van Lot
Wat ik niet ben Lied van God
Mij land is jou land Lied van Ruth
Wat doe ik hier nog
Lied van Lea
Alles is lucht
Lied van Prediker
Nulpunt Lied van Job
De Ark Lied van Noach
Zoals licht  Lied van Maria Magdalena
duel Lied van Christus en de Duivel
de judaskus Lied van Jezus en Judas
pietä Lied van de moeder Maria
vlees en bloed Lied van Petrus

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”

Ik vind het erg leuk om feedback te krijgen!


One Comment on “Waar is mijn roze bril (25)”

  1. Annemieke zegt:

    Lieverd, Wat mooi wat je schrijft, bijzonder hoe je onderwerpen vindt en de persoonlijke ingang (overdrachtelijke deur) die je erbij zoekt…en vindt…helemaal compleet met plaatjes, foto’s en YouTube filmpjes. Complimenten schieten tekort. Telkens een kijkje achter jouw deurtjes…
    Sterkte vandaag met pain and pleasure….Kus van mij.


Geef een reactie

