Wapenfeiten – Ode aan mijn liefde (23)

23ste deur van 80 deuren verder; TijdgeestSuperstition Er zijn absoluut nuttiger dingen te doen dan om half vijf ’s nachts zitten te swingen achter de computer, maar de slaap en ontbijt liggen al weer even achter mij en dan is er niets heerlijkers dan per ongeluk een goed stuk muziek te pakken krijgen. En nee, ik doe niet mee aan de Ramadan maar mijn lichaam lijkt zich wel te houden aan een bijpassend ritme.

 

 

 

Pure Bliss

Opruimen en inpakken zijn de gelegenheid bij uitstek waar herinneringen zich opdringen aan wat achter is gebleven in de tijd. Een hele dierbare:  Zomer 2001, ik sta op het punt een bootje te nemen om drie weken op een eiland bij Stockholm te gaan kamperen.
De telefoon gaat en een warme sensuele stem zingt mij om tien uur in de ochtend het complete: “I just called to say I love you” toe.  Pure Bliss en tevens het laatste telefonisch contact totdat we drie weken later weer aan vaste wal zouden komen. Net drie weken daarvoor waren wij head over heals voor elkaar gevallen.
Op het eiland werd ik elke ochtend wakker in pure verruking, met altijd datzelfde woord in mij als ik realiseerde waarom ik zo blij was: “Waanzinnig”. En daarmee rolde ik dan de dag in.

Jij en Ik

Wij ontmoeten elkaar als vreemdeling, beiden een mysterie in ons dragend.
Ik kan niet zeggen wie jij bent, ik zal je nooit helemaal kennen.
Maar ik vertrouw erop dat jij een persoon bent in je eigen gelijk,
in het bezit van een schoonheid en een waarde welke de de rijkste schatten van de aarde zijn.

Aldus doe ik jou deze belofte: ik zal je geen identiteit opleggen maar je uitnodigen jezelf te ontvouwen zonder schaamte of angst.
Ik zal ruimte voor je vrijhouden in de wereld en jouw recht verdedigen die te vullen met een authentieke roeping.
Voor zolang als je zoektocht duurt heb je mijn trouw.

Theodore Roszak

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love


2 reacties on “Wapenfeiten – Ode aan mijn liefde (23)”

  1. Dat is een waanzinnig heerlijke herinnering Caro en ik kan me voorstellen dat je nog tijden daarna heerlijk je dagen inrolde…..
    Prachtig gedicht overigens ook, daarmee zet de dichter de deur van het hart wijd open!!


Geef een reactie

