Rondje om de kerk – Vecht (20)

Maandag deur 20İstanbul Kanatlarımın Altında

Geen woorden maar beelden vandaag, althans niet veel van mij. Over sentiment en revolte,  omdat het maandag is, er veel op de To-Do List staat, het plafond in Amerika dan wel  lijkt opgekrikt van hieruit, maar check voor de zekerheid ook zelf wie er vandaag de beste soep van maakt: Washington, New York of natuurlijk het Fox perspectief .
Wat mij persoonlijk meer trof dan bovenstaande, Ik realiseer me maar al te goed dat dat over een half jaar wel eens anders zou kunnen zijn, is het begin van de Ramadan in Syrie: Door hardhandige optreden van het leger tegen betogers vielen gisteren zeker 140 doden.

Stichtse Vecht

Op mijn persoonlijke bordje lag vanmorgen een rondje gemeentehuis Stichtse Vecht, dat was nog even zoeken. Sind 1 januari zijn de gemeenten Breukelen, Maarssen en Loenen samengevoegd, met alle verwarrende gevolgen op beleidsvlak en locatie van dien, in ieder geval voor de burger. Voor vragen kun je (soms) in het oude gemeentehuis van Breukelen terecht. Voor de meeste concrete zaken  moet je in het voormalige Maarssen zijn, of  juist weer in Utrecht, maar tot 31 december 2011 kan het kastje ook in Woerden staan. Omdat vooral de paspoort vernieuuwingen erg in de belangstelling lagen, heb ik vorige week het rondje Goudestein binnen tien minuten volgemaakt: nog 30 wachtenden voor mij. Goudestein waar je nog steeds kunt trouwen maar wat nu omgetoverd wordt tot Drogisterij Museum. Zoals ik al zei, verwarrend. Vanmorgen om half negen stond ik weer op de stoep en werd meteen en heel vriendelijk geholpen. Gelukkig voor mij was ik voor een verklaring omtrent mijn gedrag op de juiste plek en stond zo ook nu binnen 5 minuten weer buiten. Wel 4 tot 6 weken wachten of ik zoet genoeg geweest ben. Ondanks alle vriendelijke beambten begint mijn Cappadocië retraite in oktober steeds harder te roepen.

De  muziek track van vandaag is dan ook uit de film Beneath my Wings – Nederlandse titel geen idee – door Tuluyhan Uğurlu, en heet van oorsprong İstanbul Kanatlarımın Altında – laat zich jammer genoeg niet embedden, zeker kijken, veel oud film materiaal over Istanbul en het Turkse leven van weleer.

Voor de liefhebber: Over Turkse en Koerdische films

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love



Geef een reactie

