Ontbijt met sekszoekers (19)

Hamam. zondag 31 juli - 80 deuren verderTerwijl ik lig te luisteren naar “Brief aan mijn jongere ik”,  met Rob Oudkerk, zoek ik het nummer op YouTube wat gisteren gedraaid werd terwijl ik in de Hamam zat.  Het was een dag van  ontspannen in sauna en hamam en verwend worden met een zeer vakkundige massage. Als voormalig masseur ben ik erg kritisch, dus Willem is echt een zegen. Lezen, slapen en bijna verbranden in de overigens heerlijke Löyly. eigen schuld, omdat er alleen bovenin nog plek was, maken de dag tot een sukses.

Seksontmoetingsplek

Istanbul Uyurken, uit de film Hamam is een van mijn favoriete filmmuzieknummers van overigens ook een erg mooie film over de Italiaanse Fransesco die, eerst met veel tegenzin, een Turks bad erft van een oudtante in Istanbul.
Vroeg wakker zoals gewoonlijk kijk ik naar een herhaling van EenVandaag over een andere seksontmoetingsplek, naast een scoutingclubgebouw in Brielle. Ongenereerd lopen de ‘sekszoekers’ om het scoutingterrein heen, op zoek naar precies dat. Na behoorlijk expliciete beelden nodigt een Zoeker de verslaggeefster uit om ‘even mee naar achteren te gaan’ als ze vraagt wat hij daar precies komt doen. Mevrouw de Wethouder Brielle vertelt dat ze wel zeven tot tien bekeuringen per jaar uitdelen en beaamt dat er misschien toch iets meer nodig is als ze de beelden van masteurberende heren ziet en vervolgens een klein meisje hoort zeggen: “die meneer gaat al voor de zevende keer plassen”.
Ik vraag me altijd af of daar ook vaders van jonge kinderen komen, dat moet haast wel. Zelf herinner me ik nog een keer dat ik als ouder meedeed in een avonturen speurtocht voor groep zeven. Toen ik later, nog in mijn prinsessenkleren, twee wat timide jongens in de auto kreeg, bleek na enig doorvragen dat ze die avond op de route over twee blote mannen waren gestruikeld die aan het zoenen waren. Seksule voorlichting krijgt meteen een dimensie erbij. Hier ging het touwens ook om een scoutinglocatie maar dan in de provincie Utrecht.

Waarde Rob

Rob Oudkerk verteld ondertussen verder en zegt een heksenjacht én de wet van voortschrijdend inzicht later,  dat voor hem de belangrijkste waarden in het leven verbinding en intimiteit zijn. Rob’s wijsheid van nu: “Ga biljarten om je spanning af te reageren, want dat is het. Seks zonder intimiteit is helemaal niks”.

Ik hoop dat Rob inderdaad weer zijn intrede in de politiek gaat doen in de nabije toekomst, liefst als  burgemeester van Brielle.

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love


3 reacties on “Ontbijt met sekszoekers (19)”

  1. Geert zegt:

    Als ik je verhaal goed lees dan zeg je eigenlijk dat Turkse baden, sauna’s en (verschillende) omgevingen rondom scoutinglocaties allemaal potentiële seksontmoetingsplekken zijn? Ik snap dat dat mensen bij het ontbijt wat rauw op hun dak valt. Onbevangen had ze net haar kinderen naar de scouting gebracht en had ze haar man bij de sauna afgezet. Zelf had ze een andere afspraak… Ik zie een script ontstaan voor een film op een of andere betaalzender🙂

  2. Mooi hoe het zo bij elkaar komt.
    Door de dag heen realiseerde ik me (naar aanleiding van sommige reacties) meer en meer wat er ook nog in te lezen valt. Een mooi voorbeeld daarvan is een tweet die binnemkwam over ouders die hun kinderen naar de TV sturen om nog even verder te slapen of misschien te vrijen en de kinderen zo de masturberende heren in EenVandaag te verteren zouden kunnen krijgen voor het ontbijt. Ook daar had ik nog niet aan gedacht.

    Associaties te over, meem alleen al de gezegende handen van Willem.

    Feitelijke start was de muziek – eigenlijk de deur natuurlijk – en de ervaring van gisteren daarbij. Terwijl ik daarover aan het schrijven was, stond “Brief aan mijn jongere ik” op en begon mijn “mind” het nog vers in het geheugen liggende scouting item in te weven.
    Terwijl ik al van plan was om daarover te schrijven, sloot het enorm aan op het verleden van Rob zoals dat op straat is komen te liggen.

    Als er al een moraal is in het verhaal dan gaat dat in de richting van: Rob Oudkerk voior Burgemeester van Brielle. i.e. meer oog voor hachelijk gedoogbeleid.

    En ja, ik zie jouw script voor me.

    Dank!

  3. Ja goed stuk. Ik vraag me wel af hoe we hier over 5 jaar over denken.


Geef een reactie

