Gelikte coördinaten – corruptie (17)

80 deuren verder 17I Gotta Feeling Het spits is eraf. Het is nog te vroeg om te weten wat de Nederlandse goegemeente er van vind maar gisteravond was de eerste uitzending van Over de Streep. Een scholenproject “Van onbegrip naar respect in één dag”.  Het IJburg College ging als eerste in Nederland over die streep en het was fantastisch om daar een dag als vrijwilliger aan mee te werken. Van schamper naar raakbaar en contactvol in één dag. De pedagoog op Radio1 is vanmorgen zeer critisch over de werking én konsekwenties op lange termijn. Als kinderen zó met de billen bloot gaan aangaande persoonlijke problemen (vaak thuis) kan deze informatie ook weer tegen hen gebruikt worden. Ik denk inderdaad dat het ongelofelijk belangrijk is om de dag goed te borgen in het netwerk van leraren en betrokken hulpverleners, zodat er ook op een later tijdstip een vangnet is en blijft.
Vanaf nu kan iedere school in Nederland een Day of Change aanvragen. Absoluut waar dat het een Amerikaanse look and feel heeft maar de tijd zal uitwijzen of de afstemming naar Nederland succesvol blijkt.

Monument Middelpunt BeneluxSlapende honden

Chaam dacht sinds Napoleon dat het Middelpunt van de Benelux te zijn. Ze wilden dat heuglijk feit vieren met  plaatsing van een beeld op de juiste plek en gingen naar het kadaster om te horen waar dat precieze punt is. Na lang wikken en blijkbaar ook  letterlijk wegen, heeft ’t kadaster geconcludeerd dat het 0-punt geheel ergens anders, namelijk in Moergestel ligt. De oplossing wordt niet in het midden gezocht  maar geheel eigentijds in Facebook. Ben Knapen himself heeft een Pagina voor geopend. Like it or not, ook met coördinaten valt tegenwoordig te sjoemelen: meeste stemmen gelden.

Gulet Travelatelier.comVakantie 2.0

Vroeger hoorde je gewoon drie weken niets. Vandaag de dag wordt ik vroeg gewekt door piepjes uit Turkije. Met de nieuwe iPhone want de oude heeft de duik in de Middelandse zee niet overleeft. Omdat er ook gewerkt moet worden aan boord was de eerstvolgende haven die aangedaan werd er een met telefoonwinkel. Gelukkig kan vader van zoon nu wel in de zomer vakantie nemen, daar was vroeger geen sprake van als je in het toerisme werkt. De eerste WhatsApp berichten zijn al langskomen die verlangend over Nederlandse temperaturen fantaseren. Ik negeer ze stug, en ik hou burgertruttige moeder opmerkingen als “je weet niet hoe je boft”, bij mezelf.
Mijn zin in vakantie groeit gestaag. Vanavond eerst naar een huis kijken.

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love


2 reacties on “Gelikte coördinaten – corruptie (17)”

  1. Geert zegt:

    Daar zullen we dan snel iets aan gaan doen. Aan dat ‘niet reageren’, bedoel ik, want gelezen had ik je verhaal al wel. Misschien moet daar ook een programma voor gemaakt worden, zodat lezers sneller ‘over de streep’ worden getrokken om te reageren. Laten we dat vooralsnog ‘in het midden’ houden en dat gewoon aan ‘de vakantietijd’ wijten. Reactie is getypt met mijn iPhone, terwijl ik mijn dochter vanmorgen in Eindhoven-airport heb opgehaald van… jawel, een reis naar …Turkije. De wereld is klein en het kringetje rond.

  2. Voel je niet verplicht te reageren!! Alhoewel het heel leuk is. Gisteren keek ik op de statistieken van een oude blog, en die lezersteller stond op nul. Vandaar mijn tweet #nieuwpersoonlijkrecord Dat bleken er toen ik later goed keek 40 meer te zijn.

    Ik ben benieuwd naar jouw volgende draai! En wat leuk dat je dochter naar Turkije is geweest. Ik hoop dat zehet leuk gehad heeft!
    Goed weekend!


Geef een reactie

