Storm in een glas Prince (13)

 maandag 25 juli deurPrince

Veel commotie gisteravond op Twitter: Een tweet van Leo Blokhuis: “Nou moe! Prince in de Melkweg, 5 min fietsen van hier, baby Otis slaapt en z’n moeder zit in het vliegtuig vanuit NYC”.
De vijf minuten dat ik meelees, vliegen er allemaaal tweets over mijn mobiele scherm van mensen die óf gelijk in de trein springen óf hun dilemma van kiezen tussen Prince en Marc-Marie Huijbregts met hun volgers delen.

Zomergasten

Marc-Marie bijt het spits af  bij Zomergasten 2011 en is werkelijk fenomenaal zijn ontwapenende en daarmee indrukwekkende zelf. Ook de fragmenten die hij meebrengt, o.a. van  Simone Signoret, doen mijn hart smelten.  Ik hoef niet te kiezen, ik ben te moe om op expeditie te gaan en er dan ook nog werkelijk van te kunnen gaan genieten.
Het blijkt dat Prince in Oslo zou spelen maar dat dat uit piëteit met de slachtoffers en nabestaanden van de massamoord door psychokiller Anders Breivik afgelast is. Logisch lijkt me. Prince is een dag eerder naar Amsterdam gekomen: vanavond nog een keer Melkweg en morgen Ahoy.

Signs of the times

Ik heb verder genoten van Marc-Marie en wierp vanmorgen een eerste blik op hastag #Prince om te kijken hoe het concert was. Het eerste wat er langsvliegt is veel anti-herrie over “deze actie” van Prince en hoe je in je botte kop kon halen om naar dat concert te gaan. Herbert Kuiling heeft met zijn belachelijke tweet een ware oorlog ontketend : “Iedereen die daar heen gaat steunt dus het gedachtengoed van de #PVV. Wees daarvan bewust! Prince steunt de killer”. Twitter is opiniepeiling van de bovenste plank. Mocht je niets beters te doen hebben, dan kun je de Tijdlijn induiken. Ik heb het bij vijf tweets gelaten en de recensie van dit verrassingsconcert elders gezocht.
Mijn persoonlijke one-way band met Prince is een innige: 30 jaar geleden zag ik hem in Ahoy met Sign of the Times en ik was gelijk verkocht. De liefde is altijd gebleven, wat voor een rare capriolen hij ook uithaalde onderweg. Een muzikaal genie wat mij betreft.

Nu eerst het laatste nieuws luisteren over de Creep van Oslo, die vandaag wordt voorgeleidt. Hopelijk niet in uniform zoals hij wil. Podium genoeg gehad! Dan Radio 6 op – Memorial Day Amy Winehouse en PGB aanvragen tikken, in de hoop dat ze gehonoreerd worden!

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren tot dat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love


2 reacties on “Storm in een glas Prince (13)”

  1. Daan zegt:

    wat is nu je eigen standpunt inzake het elders gaan spelen van Prince omwille van de toestand in Noorwegen?

  2. Ik vind het logisch dat hij daar niet speelde en leuk dat hij een dag eerder naar Amsterdam gekomen is om een flink aantal mensen onverwachts middels een ingelast concert een fijne goeie nacht te bezorgen .


Geef een reactie

