About – Achterstallig Onderhoud (9)

Lost Boys Ik heb er gewerkt ooit. Het is het verhaal van Peter Pan maar ook de naam van een indrukwekkende documentaire waar ik vanavond in viel.  Helaas helaas ben ik bij de nieuwe Sherlock (Holmes)  in slaap gevallen. Zeer veelbelovend met accenten Dexter, muziekvlagen die aan de Wrekers doen denken én spelend in deze tijd. Hopelijk nog in te halen via Uitzending Gemist. Want alhoewel Ziggo helemaal over schijnt te zijn op Digitale Televisie, hier thuis zijn wij nog niet zo ver. Nu, midden in de nacht klaar wakker de nodige email beantwoorden en eindelijk de About pagina van deze blog aangemaakt.

 Lost Boys of Sudan

Ik moet bekennen dat het me oplucht dat ik dan gelijk de blogpost voor vandaag aangemaakt heb. Gister werd het mij te laat op de dag. En er is morgen veel werk aan de winkel. Het is onvoorstelbaar hoe de tijd vliegt en hoe ik nu ook zonder moeite tot in de ochtend door zou kunnen gaan: té wakker. Ondertussen dus ook Lost Boys, the docu, geluisterd terwijl ik aan het werk was, een absoluut dramatisch verhaal vol moed en kracht van prachtige mannen, werkelijk een mustsee documentaire. Zie onderaan ook een fragment van het begin.

Job en PGB

Vervolgens zag ik uit mijn ooghoek Job Cohen iemand interviewen die in een zeer geavanceerde rolstoel zat, over het effect wat de afschaffing van het Persoons Gebonden Budget (PGB) voor haar zal hebben. Job Cohen die een reportage maakte voor Eén Vandaag. Zomerstage: goeie actie van Pearl!
Het is waanzinnig hoe groot de impact zal zijn als er inene verschrikkelijk veel mensen op de Thuiszorg (In Natura)  aangewezen zullen zijn en een groot deel van hun onafhankelijkheid en waardigheid gaan verliezen. Voor mijn werk ben ik  iQ Coach (levensloopbegeleiding en jobcoach) voor mensen met een beperking in het autistisch spectrum en ik hou mijn hart vast bij deze ontwikkelingen. Het is een feit dat er bezuinigd moet worden, maar zo drastisch en zo zonder enig onderscheid het mes er in. Dit wordt ronduit dramatisch.

04.40 uur, tijd om het land van mijn dromen op te gaan zoeken, misschien morgen wel meer daarover.

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love

Alle muziek is te vinden op de Playlist “80 deuren verder”

Ik vind het erg leuk om feedback te krijgen!



Geef een reactie

