Zondag – ik wil er twéé! (5)

Harder dan ik hebben kan  Ik hou erreis door mijn leve in 80 deuren van om zondagsmorgens nog voor het ontbijt even rustig de wereld binnen te laten komen met het nieuws van de dag en soms van de dagen ervóór. En ook al heb ik vannacht om half twee een festivalganger van station Utrecht geplukt, mijn innerlijke klok heeft lak aan de wekker.

Beelden van de brandende toren van Smilde en ontbrekende geluiden op de radio door het ‘uitzetten’ van die van Lopik hebben me de afgelopen dagen wel bereikt. Ik kreeg op de een of andere manier de associatie met de torens uit ‘In de ban van de Ring’. Zijn Goed en Kwaad hier aan het werk?
Verder ben ik  blij hoe via De Andere Wereld van de IKON de haat en verderf zwaaiende werking van de PVV mijn cirkel van aandacht verteerbaar binnen komt. Afgestemd op wat ik nu hebben kan. Vanmiddag om vier uur de hele uitzending, een aanrader

Ik ben, voor wat het waard is, héél erg blij met het statement dat Obama maakt, door de Dalai Lama, in tegenstelling tot vele andere politieke leiders, wél te ontmoeten. Als kind van negen wijdde ik hoopvol mijn eerste werkstuk aan China maar door de jaren heen heeft het emotioneel IQ en de represailles van deze machtige staat bij mij steeds meer afschuw gewekt. Nu stampvoet het verwende kind, wat voorheen ten aanzien van doodzwijgen van wat Tibet en haar bevolking te lijden heeft, meestal haar zin kreeg.

Ik dacht zelf altijd al liever in rondjes dan vierkanten, in deze weken van Google+ launch zal er veel associatief gecombineerd worden zodra het ook maar ergens over cirkels gaat. Ik hou erg van Circles of Trust, ben er dan ook wel aan begonnen en voorzie intuïtief meer dan dat ik het beredeneert heb, enorme gebruikersvoordelen boven LinkedIn en Facebook en mogelijk naast Twitter.

Mijn aandacht werd dan ook via een G+ post getrokken door Ziggur, die een mooie niche ingedoken zijn over wat er na overlijden gebeurt met je digitale nalatenschap: nu is de kans groot dat mensen drie jaar na dato nog steeds een mailtje ontvangen dat je over 7 dagen jarig bent of een out-of-office melding. Niet iedereen zal zitten wachten op deze mate van onvergangelijkheid.

Terwijl ik dit schrijf meld Schepper en Co zich over de relatie tussen religie en geweld, hoe actueel met Paul Cliteur schrijver van ‘ Het monoteïstisch dillema’. Hij gaat daarover in gesprek met André Rouwvoet. Ik vind Haar van Schepper niet zo heel lang te verteren en ga ervandoor.
Ze sprak daarvoor ook even met Leo Meijersprak over “De Zonde”, Lust in dit geval, en dat heeft me lekker gemaakt. De vaat van drie dagen schreeuwt om aandacht en ik lust zelf ook wel wat. Hoestdrank en trek vechten om voorrang. Eerst maar ontbijt.

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren totdat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Met beeld en geluid. Hier begon het: Open Deuren: Limit to your love


4 reacties on “Zondag – ik wil er twéé! (5)”

  1. Geert zegt:

    Weer mooi! Momenten op een vroege zondagmorgen. Mogen eeuwig ‘deuren’. Meegenoten.

  2. Annemieke zegt:

    Lieve schat…wat kun je dat goed…schrijven…over wat je bezighoudt of bezig heeft gehouden…mooi…intens…lief…crea…tjonge…ben onder de indruk van je moed….ook. Lekker…leuk.

  3. @keesbtea zegt:

    Digitale nalatenschap . Grappig dat ik dat bij jou tegenkom terwijl ik er vannacht over lag te mijmeren. Moet ik een enveloppe voor mijn nabestaanden achterlaten zodat die mijn Blog/Hyves/Facebook/Mail/Twitter en weet ik wat voor accounts kan afsluiten en de volgende KeesBteA aan het digitale woord kan laten . Of ben ik nu reeds bezig met mijn 15 Centuries Famous ?

    Leuke Deuren !

  4. Ja bizar en bijzonder onderwerp.

    Dank voor de reacties en de *like*. Mijn 80 deuren en eventuele vervolgen mogen mijn nalatenschap zijn, maar ik denk dat ik verder wel aan *lidmaatschapsverwijdering* ga doen als ik *over datum* ben….


Geef een reactie

