Open Deuren (1)

80 dagen lang een andere deur om open te doen, tegen te trappen, mijn neus tegen te stoten of aan voorbij te gaan. 80 deuren tot dat die ene op 1 oktober voor de laatste keer dichtvalt. Iedere dag een blog met een deur uit een dorp in Cappadocië, Turkije, mét muziekfragmenten.

Limit to your LoveLimit to your love

Over 80 dagen trek ik als het goed is de deur van mijn woning voorgoed achter me dicht, een aantal jaren achter me latend van uitbundig geluk, gemeleerd met steeds groter wordende uitdagingen, gevolgd door een aantal jaren van verdriet, loslaten en vooruit gaan kijken.
Gisteren heb ik, gestimuleerd door een paar bevriende medeschrijvers, een project omarmd om weer regelmatig tot schrijven te komen. Iets wat ik graag wil en waar de afgelopen tijd aardig de klad in gekomen.
Ik zocht een kapstok, semi-neutraal en herinnerde me: In Turkije heb ik in April eindeloos veel deuren gefotografeerd, in ieder geval meer dan 80, dus voor elk van de komende dagen één. Open en gesloten deuren, oude en nog oudere deuren, die me zullen bijstaan bij het schrijven, net zoals ze dat deden toen ik ze fotografeerde, toen om me bij te staan in het schijnbaar ‘doelloos’ rond mogen slenteren onder de ogen van dorpelingen in Góreme, Mustafapasa en Üçhisar. Ik was daar met een goede vriendin, in een soort tijdcapsule van een week, terugkijkend naar oud  en speculerend over  nieuw, en dat deden we meest wandelend.
Geen idee waar het heen gaat, waar het toe leidt, of het lukt en wat dat dan bepaalt. Ook geen idee of het interessant wordt om te lezen of pijnlijk of leuk om te schrijven. Ik ga het beleven.

Carolien


12 reacties on “Open Deuren (1)”

  1. Prachtige symboliek Carolien…. deuren; open of gesloten….a journey of 80 doors or days…. deurgang of een doorgang…en wat resteert is jouw transitie…..!!

  2. Mooooiiii Carolien, wat heel erg goed dat je het schrijven weer hebt opgepakt, het maakt me nieuwsgierig…
    Dat opent vast deuren! [En soms kunnen gesloten deuren ook maar beter gesloten blijven!]

  3. Geert zegt:

    Heel benieuwd naar jouw associaties bij de open en gesloten deuren. Wat een geweldige vondst! Een eindeloze metafoor (meta’foordeur’). Op een kier, op slot, knarsend, piepend, met of zonder raampjes, 2, 3 of 4-deurs, enz. etc. en ga zo maar verder (tweede deur links…). Nu al genieten!

  4. Vertelster zegt:

    En altijd fijn om een mede-schrijfster althans, iemand die dat graag doet en er wat mee wil, te ontmoeten on the internet. Ik zet mijn deuren deuren in een album op facebook en probeer daarna te linken naar hier!

  5. @keesbtea zegt:

    Ik zag je tweet vanmiddag en duik er meteen in . Ik ben ook gek van leuke raampjes en deuren in het buitenland , de verweerdheid van de warme streken laten de verhalen vanzelf opborrelen. Ooit moet het hout en de verf nieuw zijn geweest en de trots van de eigenaar. Ooit waren wij ook jong en onbevangen . Als ik nu het verval van zo’n huisje zie betrek ik het vaak op mijn leven🙂

    En nu ga ik snel bijlezen , Ik loop gelukkig maar 8 deuren achter🙂

    Greetz, Kees

  6. Nou wat leuk Kees, wat een enthousiasme! Heerlijk!!

    Veel plezier en ik ben benieuwd naar je indrukken.
    Groet Carolien

  7. Wat goed van je…mooi om het zo af te sluiten en nieuwe deuren te openen ik volg je met liefde en wens je een mooie nieuwe weg X

  8. wllm Kalb zegt:

    Dag Carolien, jouw thema’s spreken me aan, ga je zeker volgen. Heb ook vaak deuren gefotografeerd: er is zo veel variatie. Net als jij ben ik net begonnen en probeer dagelijks een blog te schrijven, als een vorm van geestelijke aerobics. Het doet een mens goed!

  9. Wat een prachtig symbool, het maakt me nieuwsgierig. Ik volg je net op Twitter en ga je verhalen zeker volgen.

  10. […] was een dagje van door mijn oude blog serie van 80 deuren verder heenspitten om te checken of alle linkjes van de Playlist nog klopten. Dat dat niet het geval was, […]

  11. […] de allereerste blog met verdere […]


Geef een reactie

