Feitelijk aan de late kant

Sinds enkele weken doet mijn zoon van 17 mee met een jaarlijkse actie van zijn school ten bate van Dance4Life – iedere jaar verzamelen scholen over de hele wereld op allerlei ludieke manieren geld voor HIV en Aids bestrijding en ondersteunen ‘Stop Aids Now’.

Twee weken geleden kwam hij erachter dat hij ook online deel kon nemen met zijn grote passie: electronische muziek mixen. Hij maakte een mix en stuurde die in om mee te dingen naar de titel van jonge DJ die op het Dance4Life slot-event voor 10.000 jongeren zou mogen draaien. Sinds een jaar heeft hij een zelf bij elkaar gespaarde profi DJ set.

De mix is fantastisch, zijn kansen zijn goed, er stemmen iedere dag tientallen mensen op hem, máár hij is een maand later begonnen dan de anderen met stemmen verzamelen. Terwijl ik in een retraite in Turkije zat, kreeg ik een email van zijn vader binnen die me hierop attent maakte. In ondergrondse steden en kerken 0f hotel in Capadocië is het niet al te makkelijk online gaan, dus ikzelf leerde pas van de hoed en de rand toen ik terug in Nederland was. Een week van uitgebreide promotie volgede.

Waar ik meestal voor algemenere goede doelen pleit, ging ik er deze keer helemaal voor om een iets persoonlijker doel te ondersteunen, namelijk Akerman helpen zijn grote droom te verwezenlijken. Op onderstaande link is zowel de mix te beluisteren als de mogelijkheid om dagelijks je stem uitbrengen, en dat mag zelfs één keer per dag, nog tot 12 november. Of het op het op tijd is om hem bij de eerste drie te krijgen en te houden zodat hij de finale in gaat, zal blijken.

Diegenen die bij de eerste drie eindigen worden door een jury beoordeeld. Akerman, artiesten naam Aquinox, staat nu op de 4e plaats, dus er is nog van alles mogelijk, én iedereen is natuurlijk aan het lobbyen. Akerman zelf zei gisteren: Mam, ik wil eigenlijk samen met mijn rivaal in de top drie komen, ik gun het hem ook zo om in de finale te zitten”. Sportief en lief, ik hoop voor allebei de heren dat het zo gaat uitpakken.

Via http://bit.ly/dance4DJ

of

http://www.dance4life.nl/home/event-competities/rsg-broklede-akerman-Ozguc-17-jaar/

kom je op de website, kun je de mixen beluisteren en eventueel twee keer doorklikken op ‘je favoriet’  je stem uit te brengen. Daar kun je ook de voortgang volgen.

De respons op alle uitgestuurde emails en oproepen om te stemmen is enorm en hartverwarmend, met geheel persoonlijke verslagen van dansende kinderen op de swingende mix tot uitgebreide technische analyses waarom Akerman zijn mix zou moeten winnen.

Op dit moment is het spannender voor mij dan voor Akerman, hij vindt zelfs dat ik er teveel mee bezig ben. Best wel confronterend dus. Het doet me herinneren aan tantes waar ik me vroeger over afvroeg waar ze zich zo druk over maakten als hun kinderen iets gewonnen of voor ogen hadden. Even naar binnen gekeken om mijn drijfveer te onderzoeken, kom ik op het volgende: Ik gun hem zo om door een jury beoordeeld te worden en niet van de willekeur van de uitgebrachte stemmen  en een late start afhankelijk te zijn, dat ik er alles aan wil doen om het zover te laten komen. Verder ben ik ongelofelijk trots dat hij het uberhaupt aangedurft heeft om dit pad in te slaan en erin te volharden.

Aquinox Music, klink goed, danst lekker, en nú of later op het podium voor 10.000 jongeren, over drie dagen weten we het.


8 reacties on “Feitelijk aan de late kant”

  1. Jochem zegt:

    stoer hoor!
    heb uiteraard meteen maar even gestemd🙂
    (en wens hem natuurlijk veel succes!)

  2. Annemiek zegt:

    Het gaat lukken! Wij geloven er in en gunnen het je zo! A dream comes true!

  3. Christi zegt:

    Jaaaaaaaaaaaa, het is ook een heel aanstekelijk mix met keigoede overgangen! ik snapte nooit zoveel van de aantrekkelijkheden om te dansen op dancemixen ala Arnold van Buuren (zo heet ie toch DJ wereldwijd no 1?) en Tiesto, maar behalve dat ik Akerman natuurlijk wil promoten, omdat t je kind is, heeftt hij voor mij in deze wedstrijd echt de beste mix! Ben ook zeer benieuwd naar het jury-commentaar! Heerlijk als je passie (zijn passie dus) gezien wordt!
    Top!

    • Ola Christi, je enthousiasme is aanstekelijk, dat heb ik al gemerkt. Helemaal super. En de goede man heet Armin, maar dat dondert niet.

      En heel fijn dat je zo te spreken bent ove r de mix zelf, want zomaar wat stemmen alleen omdat ie de zoon is van, haalt het totaal niet bij mensen die ook echt vinden dat hier letterlijk en figuurlijk ‘muziek ‘in zit.

      En verschrikkelijk leuk dat je het zo omarmt.

  4. Wat was nu de einduitslag?

    • Na enkele e-mails en telefoontjes omdat wij oneigenlijke stemhandelingen hadden waargenomen, waarin wij niet de enige bleken, werd de uitslag hangende het onderderzoek daarnaar tot nader orde uitgesteld.Toen uiteindelijk bleek dat oneigenlijk handelen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid plaatsgevonden had edoch niet waterdicht bewezen kon worden (volgens technische IT ploeg van Dance4Life – maar niet volgens onze kenners) werd bekend gemaakt om ter compensatie en tegemoetkoming in plaats van uit de bovenste drie deelnemers uit de bovenste zes een winnaar te kiezen.

      Ook al waren wij ervan overtuigd dat de einduitslag niet klopte, we hadden hem immers in luttele minuten met vaste tientallen per seconden ten gunste van enkele personen zien stijgen, (iemand uit de IT wereld had daar zelfs ‘screenshots’ van genomen) ook wij hebben ons daar uiteindelijk in kunnen vinden omdat nu iig zeker was dat Akerman als nummer vier met de beoordeling door de jury mee zou kunnen doen.

      Zijn jongere collega DJ Max is uitverkoren door de jury om door te gaan naar het Dance4Life podium op 27 november – Waarvan akte! Heel veel plezier daar en super gefeliciteerd.

      De organisatie heeft toegegeven dat de stem app. niet waterdicht beveiligd was en een van de verdachte deelnemers al eerder in luttele minuten van 100 naar 30.000 stemmen was gegaan en daarvoor was bestraft met een ‘terug naar start ‘nul-gang, het spel nu blijkbaar iets subtieler was verspeelt en benadrukte dat er voor volgend jaar naar een betere oplossing wordt gezocht.


Geef een reactie

