Verlies van een Kind

For crying out loud

24 mei, 08:40

Vrijdag 22 mei sta ik bij de Vivant met drie kaarten in mijn hand die postzegels behoeven, om een vierde uit te zoeken. De eerste twee zijn felicitatie kaarten voor twee cliënten met hun nieuwgeboren dochters, de derde is een beterschapskaart voor mijn ex-schoonvader en de kaart waarmee ik zachtjes huilend in mijn hand sta, is voor de ouders en zusje van een klasgenoot van mijn zoon die aan het overlijden is. Diezelfde vrijdag zal ik ook een email in mijn bus vinden met de uitnodiging om de viering van een 8 jarige liefdesrelatie op 8.8. ceremonieel te gaan begeleiden. Het leven in een notendop.
Ik verdom het om de kaart al te kopen, hij is nog niet officieel overleden, en zet hem terug, om de volgende ochtend met mijn zoon terug te keren die zonder overleg dezelfde kaart uitkiest.

Vrijdagavond zijn we met een groep jonge mensen en ouders bij elkaar op wat anders een normale atletiektraining zou zijn geweest, om de toedracht te horen van de krankzinnige samenloop van omstandigheden waardoor hun vriend, klasgenoot en maatje overleden is. En om samen te huilen en stil te zijn van verbijstering maar ook zachtjes en vastberaden te glimlachen over hoe zijn herinnering passend in leven gehouden zal worden bij een sponsor loop voor een goed doel die hij zelf al aan het plannen was.

Uitgesproken wordt wat enkelen al weten: Hij zal vandaag zijn organen doneren, en sommige van de volwassenen zeggen onder de indruk: “Ík heb nog geeneens dat codicil ingevuld.” Dan zegt mijn zoon: “Hij wilde dat al vanaf zijn 6e. Het wordt even nóg stiller.

Ik merk dat ik geen einde kan breien aan dit stukje omdat ik zijn einde nog niet heb kunnen accepteren.

Dag lieve Mark! Ik wens en ik denk dat je meekrijgt hoeveel er van je gehouden wordt!
Veel kracht en troost voor Niki,Ben,Ellen en iedereen die van Mark houdt en hem zal missen!



Geef een reactie

